Annons

Dokumentationstips

Produkter
(logga in för att koppla)

Splanky

Aktiv medlem
Hepp!

Tänkte be om lite råd och tips då jag skall göra en fotodokumentär om ett utdöende hantverk eller iallafall kraftigt minskande.
Avsikten är att få till en fotobok och ev en utställning om allt går vägen.
Objekt blir, platsen, lokalen, maskinerna, verktygen, metoden, materialen, människan, historik samt visioner.
Troligen blir svartvitt bäst, men jag har ej låst mig vid det.
Vill inte konkritisera verksamheten utan är ute efter någon form av röd tråd att tänka på samt metodik rent generellt.
Det handlar om både inomhus samt utomhusmiljö i skärgårdsmiljö, Västkusten.
Tips och tankar emottages gärna inför detta fantastiskt roliga uppdrag.

Hepp!

Tänkte be om lite råd och tips då jag skall göra en fotodokumentär om ett utdöende hantverk eller iallafall kraftigt minskande.
Avsikten är att få till en fotobok och ev en utställning om allt går vägen.
Objekt blir, platsen, lokalen, maskinerna, verktygen, metoden, materialen, människan, historik samt visioner.
Troligen blir svartvitt bäst, men jag har ej låst mig vid det.
Vill inte konkritisera verksamheten utan är ute efter någon form av röd tråd att tänka på samt metodik rent generellt.
Det handlar om både inomhus samt utomhusmiljö i skärgårdsmiljö, Västkusten.
Tips och tankar emottages gärna inför detta fantastiskt roliga uppdrag.

Varför inte yrket fotografen?

Tack för tipset.
Men det är inte riktigt fiske utan en relativt närliggande sak.
Trålwiremärkning, med allt vad det innebär av splitsning samt uppmärkning mm som sker i en gammal "wirebod" där maskiner mm har några år på nacken.
Har plåtat allt vid tre tillfällen och skall nu börja gå igenom materialet. Men fick faktiskt erbjudande från Trålaren som kom för att byta sina trålwirar att hänga med dem ut en vecka på räktrålning och plåta. Hade varit kul om jag inte vart så förbaskat sjösjuk.. :-(

Hur som helst så är avsikten att göra allt holgainflurerat.

ANNONS
Götaplatsens Foto