Annons

Kan man stänga av mejlaviseringen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alagazam

Avslutat medlemskap
Jag har letat efter ett sätt att stänga av mejlaviseringen av inlägg från forumen. Går inte det?

Det är lite tröttsamt att mötas av en mejlbox fylld av meddelanden som berättar om nya inlägg i de trådar jag deltagit.

Jag vet att jag kan stänga av retroaktivt, men så fort jag skrivit i en tråd börjar mejlen komma igen.

Nog måste det väl gå att välja bort mejlaviseringen definitivt, så att man slipper göra det i tid och otid?

Det där påverkar bara framtida diskussioner du svarar i, inte de befintliga - de måste du radera bort för hand via Bevakningar-knappen.

Tyvärr finns ingen enkel funktion för att radera allt på en gång i denna version av forumet.

Jag halvkapar tråden och undrar:

Kan man få upp ämnesprenumerationen i sin händelselista? Alternativet finns inte att välja under ämnesprenumeartion men det kanske finns något annat sätt?

Jag halvkapar tråden och undrar:
Kan man få upp ämnesprenumerationen i sin händelselista? Alternativet finns inte att välja under ämnesprenumeartion men det kanske finns något annat sätt?
Nej inte fn, jag har funderat på det - det kräver ett större ingrepp i forumprogramvaran för att få till det, så det har fått lite lågprio.

Hej !
Gör en regel i din mailbox som flyttar "fotosidans forum"
till papperskorgen eller skräp eller annan mapp.

det löser ju inte problemets källa, men du slipper se dem.

//MW

Hej !
Gör en regel i din mailbox som flyttar "fotosidans forum"
till papperskorgen eller skräp eller annan mapp.

det löser ju inte problemets källa, men du slipper se dem.

//MW

Jo, så är det redan ordnat. Men jag tenderar att inte ha tid att läsa forumtrådar när jag läser mailen. Och jag hittar inte tillbaka till forumtrådarna när jag väl är på FS, känns bökigt att kolla mailen för att få reda på vilka trådar någon har svarat i.

Eller är det jag som missar något smart sätt att hålla sig uppdaterad med de trådar man har deltagit i?

Det där påverkar bara framtida diskussioner du svarar i, inte de befintliga - de måste du radera bort för hand via Bevakningar-knappen.

Tyvärr finns ingen enkel funktion för att radera allt på en gång i denna version av forumet.

Hej !
skulle man inte kunna lägga till en flik under
"Min Sida" som heter "Mina Forumtrådar"
med en länk till sista inlägget i varje tråd ?

helst då med en "Mus över"-funktion så man snabbs ser
den första raden.

//MW

Jo, så är det redan ordnat. Men jag tenderar att inte ha tid att läsa forumtrådar när jag läser mailen. Och jag hittar inte tillbaka till forumtrådarna när jag väl är på FS, känns bökigt att kolla mailen för att få reda på vilka trådar någon har svarat i.

Eller är det jag som missar något smart sätt att hålla sig uppdaterad med de trådar man har deltagit i?

Varför går du inte till Forum och klickar Forumbevakningar eller Bevakningar, beroende på var du väljer att klicka?

Det går att ha bevakningar utan mailavisering så det kan inte vara där skon klämmer.

ANNONS
Götaplatsens Foto