Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidans strategi

Produkter
(logga in för att koppla)

EGW

Aktiv medlem
Ibland får man snabb och tydlig respons när man kastar in ett förslag om förändringar i Fotosidans funktionalitet etc. Ibland händer ingenting alls.

Med tanke på medlemsantalet och allt annat så förstår jag mycket väl att det inte är möjligt att fånga upp varje infall som någon medlem kan vilja lufta. Men samtidigt är det inte tillfredställande att sväva i okunnighet om vart Fotosidan är på väg. Skulle det inte vara möjlig med någon sida man kan gå till, där Fotosidan redogör för strategi och aktuella utvecklingsplaner (inklusive nya funktioner som planeras)? Och gärna en förteckning över förslag som lagts på is i väntan på senare åtgärd, och även förslag som av någon orsak förkastats.

Nej vi kommer inte ha någon sådan sida. Vi svarar så gott vi kan och försöker svara på det mesta. Drar det ut på tiden så är det inte optimalt, men tyvärr så det kan bli ibland.

Jag gissar du tänker på din pool med betygsdimensioner. Logiken finns men vi har inte hunnit fixa. Det kommer men vi har haft annat som
kommit före. Vi har både Fotosidan magasin och Imagedesk utöver Fotosidan i vår firma.

Vad gäller strategier och planer så behåller vi sånt för oss själva (ungefär som de flesta firmor).

Min idé är inte knuten till något specifikt förslag. Men det var väldigt kul att ni tagit upp och jobbar på det där med en mer preciserad betygsättning, tack för den informationen.

Jag har ju lagt en del andra förslag också, t ex om att förbättra sidan med favoritbilder och möjligheten att på plats besvara albumkommentarer på samma sätt som bildkommentarer. Och vidare har jag ställt en fråga om Utställningar.

Jag är obotligt nyfiken på hur funktionaliteten kommer att utvecklas. Se det som uttryck för ett personligt engagemang!

Att ni inte vill avslöja några strategiska planer är ju inget att göra något åt. Jag känner inte alls till er konkurrenssituation. Men om jag får lägga ett lite mindre ambitiöst förslag, så skulle det vara en sida där ni förtecknar idéer som medlemmarna har lagt, med datum när förslaget lades.

Att ni inte vill avslöja några strategiska planer är ju inget att göra något åt. Jag känner inte alls till er konkurrenssituation. Men om jag får lägga ett lite mindre ambitiöst förslag, så skulle det vara en sida där ni förtecknar idéer som medlemmarna har lagt, med datum när förslaget lades.

Att bjuda eventuella konkurrenter på bra idéer kan jag inte se någon som helst anledning till.

Om Fotosidan har engagerade användare är det en väldig tillgång. Den konkurrensfördelen ska man definitivt inte ge gratis till andra på marknaden.

Jag förstår inte riktigt syftet med ditt förslag om en sådan här sida. Ska vi som användare sitta och bevaka om Fotosidan tar förslag på allvar, och i så fall varför?

Att bjuda eventuella konkurrenter på bra idéer kan jag inte se någon som helst anledning till.

Om Fotosidan har engagerade användare är det en väldig tillgång. Den konkurrensfördelen ska man definitivt inte ge gratis till andra på marknaden.

Jag förstår inte riktigt syftet med ditt förslag om en sådan här sida. Ska vi som användare sitta och bevaka om Fotosidan tar förslag på allvar, och i så fall varför?

Alltså, som jag sa, jag känner inte till om Fotosidan arbetar på en konkurrensutsatt marknad. Men kanske det? I så fall får man förstå försiktigheten, åtminstone när det gäller deras egna planer. Medlemmarnas förslag har ju vem som helst tillgång till redan nu, det är bara att registrera sig som medlem och sedan följa diskussionerna.

Sedan när det kommer till frågan om vad som händer med användarnas förslag. Jag är inte så förtjust i känslan att man liksom slänger en sak över planket. Och där på andra sidan kanske det startar något eller hamnar i soptunnan. Jag skulle inte formulera det som frågan om de tar förslagen på allvar. Det är klart att de inte kan genomföra varje idé som kommer upp, även om de kanske tycker att den är bra eller åtminstone användbar. Det beror ju på vilka resurser som finns och som krävs för genomförandet, om det stöter på komplicerade systemproblem etc.

Men för att det ska kännas meningsfullt att föreslå något behöver man få något slags respons. Är det så svårt att förstå?

Just detta förslag, att de skulle informera om sina planer, fick ju i alla fall en respons, nämligen tummen ned. Det är bättre än inget, jag vet att det inte är någon idé att fundera mer på det. Därför la jag ett modifierat förslag. Som du säger kanske konkurrenssituationen eller andra överväganden gör att det ur deras synvinkel inte kan antas. Det får jag väl acceptera.

Men jag vidhåller i alla fall att det skulle vara önskvärt med något slags respons på förslag man lägger. Vilket man alltså får ibland, men den är inte garanterad.

Jag har lagt några andra förslag också, och väntar med spänning på att se om det kommer något svar.

Vi försöker svara på alla förslag (iallafall initialt), men om vi svarat tidigt i tråden och sen den blir en lång tråd med modifierade ursprungsförslag och del/motförslag så blir det övermäktigt att ge svar på alla.

Men som sagt så försöker vi svara på allt i fs forumet, men jag kommer inte garantera det.

Vi försöker svara på alla förslag (iallafall initialt), men om vi svarat tidigt i tråden och sen den blir en lång tråd med modifierade ursprungsförslag och del/motförslag så blir det övermäktigt att ge svar på alla.

Men som sagt så försöker vi svara på allt i fs forumet, men jag kommer inte garantera det.

Jag förstår fullkomligt och håller med. Vad jag är ute efter är någon liten "vardagsrationalisering" där förslag och era synpunkter ligger samlade på något överskådligt sätt. Inte som ett diskussionsinlägg, för det är lite pyssel att leta bland dem, utan en sida med en fast adress.

Och det behöver ju inte alls vara en fullständigt redogörelse för en massa modifikationer, utan det skulle räcka med en mycket kort sammanfattning av förslagets innebörd. Om det är många modifikationerförslag så kan det ju dessutom vara en länk till den aktuella diskussionstråden.

Jodå jag förstår att det kan vara intressant men vi kommer inte skapa någon sådan sida (bland annat för att det är tidskrävande att hålla en sådan a jour), utan det är FS forumet som får motsvara det.

Jodå jag förstår att det kan vara intressant men vi kommer inte skapa någon sådan sida (bland annat för att det är tidskrävande att hålla en sådan a jour), utan det är FS forumet som får motsvara det.

Då tackar jag dig för att du i alla fall tagit dig tid att ge detta besked. File closed!

ANNONS
Götaplatsens Foto