Annons

Lowepro Flipside 400 AW - storlek på fack

fiend

Aktiv medlem
Hej!

Är intresserad av en Lowepro Flipside 400 AW , men funderar på storleken på ytterfacket och innerfacket.
Skulle vara smidigt om man kunde få med sin netbook där. Måtten på den är:
285 × 30 × 204 mm
Kan något fack rymma denna tro?

Vore riktigt tacksam om någon kunde måtta eller svara på detta :)
Blir nog inköp senast torsdag så snabba svar uppskattas än mer!

Tack på förhand.

Mvh Fredrik
 

Hasse Carlbrand

Aktiv medlem
Praktisk tanke men....

Hej Fredrik!

Har en dylik stående bredvid mig i arbetsrummet.Din laptop/notebook får inte plats.Ytterfacket är för litet och mer lämpligt för småprylar.(innehåller sydda småfack). Fyller du säcken med bra kvalitetsoptik blir det tungt även utan dator. Jag har haft samma tanke men fått tänka om. När vi är ute och reser har jag dator, kablar, kortläsare mm. i en separat väska.Den väskan får stå kvar med annat bagage på hotellet under våra dagsutflykter. Ryggsäcken får inte bli så tung att den blir ett hinder för foto.

Hälsningar

Hasse
 

fiend

Aktiv medlem
Hej Fredrik!

Har en dylik stående bredvid mig i arbetsrummet.Din laptop/notebook får inte plats.Ytterfacket är för litet och mer lämpligt för småprylar.(innehåller sydda småfack). Fyller du säcken med bra kvalitetsoptik blir det tungt även utan dator. Jag har haft samma tanke men fått tänka om. När vi är ute och reser har jag dator, kablar, kortläsare mm. i en separat väska.Den väskan får stå kvar med annat bagage på hotellet under våra dagsutflykter. Ryggsäcken får inte bli så tung att den blir ett hinder för foto.

Hälsningar

Hasse
En "dylik" ? Är det en sådan, eller en som påminner om den? :)
Min tanke är att kunna frakta med mig min laptop i väskan på flyget. Sedan kommer den att få bo på hotellet medan man är ute och knatar runt med optiken och kameran.

Har i dagsläget:
Canon 5d mk2 + batterigrep
Canon 30D (reserv)
70-200/4L IS
17-40/4L
50mm/1.8
1.4x
430EX II
 

Gnutte

Aktiv medlem
Det blir tight med reservhuset om du ska ha det skyddat med de andra. Använder också liknande utr

50D + GB
70-200 f4/L
Sigma 18-50 2,8
Tokina 11-16 2,8
430EX
420EX
ST-E2
+ duk-filter-minnen mm som får plats
Sen har du yttre delen som får plast lite mer som en lättare tröja mm.
Men ett till hus tror jag skulle bli för tight om du inte vill att grejerna ska skava mot varandra.
 

fiend

Aktiv medlem
Det blir tight med reservhuset om du ska ha det skyddat med de andra. Använder också liknande utr

50D + GB
70-200 f4/L
Sigma 18-50 2,8
Tokina 11-16 2,8
430EX
420EX
ST-E2
+ duk-filter-minnen mm som får plats
Sen har du yttre delen som får plast lite mer som en lättare tröja mm.
Men ett till hus tror jag skulle bli för tight om du inte vill att grejerna ska skava mot varandra.
Jag hade tänkt klämma ned ett Canon 100-400 + ett Macroobjektiv också :)
Det kanske kan bli tight att rymma?
 

Hasse Carlbrand

Aktiv medlem
Dylik...

En exakt sådan!

Föregående talare har så rätt!!! Det blir trångt. Måste du ha med allt? Säcken är djup så att exempelvis ett Canon 24-105 kan du packa liggande i säcken. Förslag är att du åker och provpackar i någon butik!

Hasse
 

fiend

Aktiv medlem
En exakt sådan!

Föregående talare har så rätt!!! Det blir trångt. Måste du ha med allt? Säcken är djup så att exempelvis ett Canon 24-105 kan du packa liggande i säcken. Förslag är att du åker och provpackar i någon butik!

Hasse
Det går inte att packa datorn (3cm tjock) ovanpå fotoutrustningen när man fraktar den i handbagaget på flyget t.ex?

Nej,jag tror nog det är sällan som jag behöver ha med mig alla objektiv.
Men ska man t.ex iväg på en längre resa någongång kan det vara smidigt ha med sig iaf tele, vidvinkel och macro och blixt iaf :)
 

Hasse Carlbrand

Aktiv medlem
Ryggsäck

Fredrik!

Det finns lösa optikväskor att hänga på säcken om jag inte har fel!
Om det kan vara till hjälp.
För övrigt är säcken stabil och välsydd sam inte minst bra att bära. Stora dragkedjan kunde gått längre ner mot botten på säcken. Nu blir det nedersta facket lite svåråtkomligt. Stativhållaren duger till ett enbens. inget mer.

Hasse
 

fiend

Aktiv medlem
Fredrik!

Det finns lösa optikväskor att hänga på säcken om jag inte har fel!
Om det kan vara till hjälp.
För övrigt är säcken stabil och välsydd sam inte minst bra att bära. Stora dragkedjan kunde gått längre ner mot botten på säcken. Nu blir det nedersta facket lite svåråtkomligt. Stativhållaren duger till ett enbens. inget mer.

Hasse
Hade varit skönt slippa en extraväska utanpå eller separat bredvid. :)
Ju mer kompakt man kan resa desto bättre har jag märkt.
Drömmen hade varit rymma:
100-400
70-200
17-40
100 macro
Blixt 430 EX II
extender 1.4 + ev 50mm
5D mk2 + batterigrepp

Visst borde det gå att lägga en platt liten netbook ovanpå själva kamerautrustningen där i huvudfacket?
Så kan man ta ut den på hotellet sen när man väl kommit till destinationen.

Mvh Fredrik
 

Hasse Carlbrand

Aktiv medlem
Ryggsäck och dator

Hej igen!

Provade med en macbook. Det gick med lite trixande. Funkar som nödlösning under ex. transport som handbagage.

Hasse
 

fiend

Aktiv medlem
Hej igen!

Provade med en macbook. Det gick med lite trixande. Funkar som nödlösning under ex. transport som handbagage.

Hasse
Kanon!
Ska kolla upp måtten på macbooken :)
Height:
1.08 inches (2.74 cm)
Width:
13.00 inches (33.03 cm)
Depth:
9.12 inches (23.17 cm)

Så då borde den ju gå dit.. även om den jag har (acer 1810Tz) verkar vara några mm tjockare.
 

fiend

Aktiv medlem
Jag tänkte säga att jag nu har köpt en 400 flipside och den funkar finfint! :)

Har min 11.6" netbook i ytterfacket på ryggsäcken när jag fraktar runt datorn till t.ex. hotellet.
Skulle säkert rymma den i mitt "stora" fack bland kamerautrustningen, men det var mer praktiskt ha den i ytterfacket där jag även har diverse kablar och sånt för strömförsörjningen till datorn :)

Tack för all hjälp!
 

fiend

Aktiv medlem
Hej Fredrik!

Grattis till nyinvesteringen! Jag tror att du kommer att bli nöjd.

Hälsningar

Hasse
Tackar!

So far so good! :)
Tycker den verkar riktigt smutt än så länge. Enda jag reagerat på är just dragkedjans fäste till det bakre facket till fotoutrustningen. Svingar jag fram väskan, har lite packning och låter den bara "hänga" i mittenremmen så går det inte enkelt dra ihop dragkedjan igen utan jag måste på nåt sätt skjuta upp väskan "underifrån" för att få dragkedjan att gå ihop korrekt.

Får se om jag hittar nåt annat.
 

Hasse Carlbrand

Aktiv medlem
Nyinvestering

Hej!

Jag tar av mig säcken när jag byter optik. Jag tycker det är lättare.
Om du undrar så går säcken att tvätta i maskin 30 grader utan centrifug. (Husets lilla hanhund Enzo attraheras av påsar och liknande som står på golvet)
Ett tips är att plocka ur optiken först.....

Ha det bra i vinterljuset!!!


Hasse
 
ANNONS