Annons

En "måste ha"-sak [OBS! Läs tråden innan du klickar på länkarna! Ev. virusvarning]

Produkter
(logga in för att koppla)
Om det är en "måste ha"-sak är jag litet tveksam till. När behöver man en sådan?
Ganska många naturfotografer skulle nog ha nytta av en sådan. Det är inte helt ovanligt att ställa upp en kamera på lågt stativ på lämpligt ställe (t ex vid ett vattenhål) för att få spännande närbilder på djur. Men hittills har man ju fått trycka av med fjärrutlösare utan att se exakt hur bilden ser ut.

Även många sportfotografer använder samma teknik, t ex med en vidvinkel placerad just bakom (eller tom i) ett fotbollsmål. Det går nog att komma på ganska många exempel på platser där fotografen inte kan befinna sig när han vill ta bilder.

Akta er som fan för den första länken, det är nåt riktigt skumt på dn sidan!!

Jag tycker produktbilderna på den andra länken ser rätt fishy ut oxå - kan produkten vara påhitatd enbart för att generera trafik till en skitsida?

Senast ändrad:
Nja, det är snarare något skumt med ditt antivirusprogram! Kaspersky har tydligen haft problem med falska trojan-varningar som triggas av vissa google ads, om jag förstått rätt.

Detta är inte ett Kaspersky-problem. Jag kör Avast och fick det också. Det ser ut som ett klassiskt "Fake anti-virus/anti-spyware" som "hittar" falska virus/spywares på din dator och vill få dig att köpa ett falskt antivirusprogram som sedan tar bort "malwaren". Ingen bra länk!

Fick upp trojanvarning mm.
Se upp!!
//Chras

du borde se över din dator och dina program istället!, länkarna är det inget fel på jag användare webbläsaren "Comodo Dragon" en väldigt säker sak kan rekommendera den till alla PC användare.

Länkarna tog jag från engadget.com och tror verkligen inte dom skulle länka till sidor med trojaner/maleware

Jag har väldigt lite förståelse för er som intensivt viftar bort varnande ord för en sida med potentiellt skadlig kod - i synnerhet när ni gör det med motiv som att det inte är ett problem därför att ni använder en relativt ovanlig webläsare eller inte är inloggade som administratörer. Det är ju kalas att ni är så säkra - hjälp då istället andra att vara lika duktiga!

Vad gäller den aktuella länken meddelade jag enbart mina egna erfarenheter; på min dator hemma blockerade Norton 2010 en intrångsattack, och här på jobbdatorn startade en nedladdning av nåt fuffens samtidigt som nåt slags scanning - fakad eller inte - började räkna upp hur många trojaner som hittats. Bara första gången sidan besöktes dock.

ANNONS