Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-300 till D5000

Produkter
(logga in för att koppla)

humming

Avslutat medlemskap
Funderar på att köpa en telezoom till en D5000. Valet står mellan Nikons 70-300 och Sigmas dito.
Eftersom "Sigma Objektiv AF 70-300/4-5,6 DG OS" har fått så bra kritik, och ligger mer än en tusenlapp under i pris jämfört med Nikons dito så lutar det mot den.

Problemet är att jag inte får rätt på om det här objektivet har inbyggd fokusmotor eller inte. Det är ju en dealbreaker för oss med D5000 odyl.

Om ni även har annan input emottages den gärna.

Tack, hade stirrat mig blind på den sidan; nu när jag visste att svaret fanns där så hittade jag det:
"*Nikon Mount: Built in motor lens: compatible with D40, D40x, D60, D3000, D5000"
Precis vad jag ville veta.

Tack, hade stirrat mig blind på den sidan; nu när jag visste att svaret fanns där så hittade jag det:
"*Nikon Mount: Built in motor lens: compatible with D40, D40x, D60, D3000, D5000"
Precis vad jag ville veta.

Tänk på att Sigman inte har lika snabb AF-motor som Nikons dito.så jag skulle nog om jag var du,lägga den extra tusenlappen på Nikon ! MVH.

ANNONS