Annons

Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
Jag har lagt in frågan antagligen förut men då hittra jag inte tråden hur mycket jag än söker och finner ingen funktion där jag kan se mina egna inlägg så jag gör en ny tråd ( förlåt)

Har en nikon D40X och har köpt ett batterigrepp från kina... antagligen inte orginal.
När det sitter på kameran och jag använder kameran går batterierna - båda väldigt fort slut.
När batteigreppet sitter på kameran och den är avstängd och inte används drar batterierna ur...
Någon som vet vad felet kan vara i batterigreppet om man kan öppna och se felet..tänkte någon som vet något om elektriska trådarna i greppet kan vara felkopplade?

Jag har lagt in frågan antagligen förut men då hittra jag inte tråden hur mycket jag än söker och finner ingen funktion där jag kan se mina egna inlägg så jag gör en ny tråd ( förlåt)

Har en nikon D40X och har köpt ett batterigrepp från kina... antagligen inte orginal.
När det sitter på kameran och jag använder kameran går batterierna - båda väldigt fort slut.
När batteigreppet sitter på kameran och den är avstängd och inte används drar batterierna ur...
Någon som vet vad felet kan vara i batterigreppet om man kan öppna och se felet..tänkte någon som vet något om elektriska trådarna i greppet kan vara felkopplade?

Hej ! Finns inget orginalgrepp till D40 ! Tror att både ditt grepp och batterierna är av mycket dålig kvalite för att vara helt ärlig !Och du ska nog inte ge dig på att laborera med det elektriska för det är säkert inte orsaken.Har själv orginalgrepp och batterier till min D90 och där tar inte kapaciteten slut för att kameran ligger länge eller man fotar flitigt.Nu är det så att det finns jättebra icke-orginalgrepp och batterier liksom det finns dåliga så det är så att ju mer man betalar desto bättre grejer får man.Nu skrev du inget om batterierna var orginal eller inte,är det orginal-batterier som är bra är det säkert greppet som är av dålig kvalite eller att det,hur ska man förklara-inte passar ihop elektriskt med din kamera ! MVH.

Batterierna är or knappat använda.. det ena står det...

Nikon EN-EL9 7.4V 1000mAh
Det andra står det
Haman
DP 323 Li-lon 7.4V/900 mAH/6,7WH

har inte tänkt på att det är olika batterier..
Är detta Haman något man ska byta ut..elelr byta ut båda oavsett om man använder batteriegrepp eller inte.
Ang batterigrepp...Någon skam kan rekomendera något bra till Nikon D40X

Batterierna är or knappat använda.. det ena står det...

Nikon EN-EL9 7.4V 1000mAh
Det andra står det
Haman
DP 323 Li-lon 7.4V/900 mAH/6,7WH

har inte tänkt på att det är olika batterier..
Är detta Haman något man ska byta ut..elelr byta ut båda oavsett om man använder batteriegrepp eller inte.
Ang batterigrepp...Någon skam kan rekomendera något bra till Nikon D40X

Används bägge batterierna samtidigt, eller måste du skifta plats på dem när det ena tar slut? Om bägge används samtidigt är det väldigt viktigt att det är samma typ, i alla fall om det finns en snilllrik krets som ser till att koppla in ett i taget. Prova batterierna direkt i kameran och kolla om det laddar ur där också. Annars vet du var felet sitter.

Nikon har inget batterigrepp till D40/D60 som sagt.

Per.

Batterierna i sig klarar att användas i kameran så antagligen är det fel på batteriegreppet elelr så är det för att man har två olika batterier.
Att det inte finns batterigrepp till nikon D40X orginal förstår jag men kan någon ha synpunkter på

http://www.tradera.com/Batterigrepp...ggd-Batteri-Laddare--auktion_341007_106204829

http://www.tradera.com/Ny-Opteka-Ba...-D5000-43-2st-EN-EL9-auktion_341007_104430506

http://www.tradera.com/Vertikalgrepp-for-NIKON-D40-D40x-D60-D5000--auktion_341007_111796880

Eller något annat ni vet om

Batterierna i sig klarar att användas i kameran så antagligen är det fel på batteriegreppet elelr så är det för att man har två olika batterier.

Prova att ha bara ett batteri i greppet, så funkar det säkert som det ska. Elektriskt är det en oerhört enkel konstruktion, troligen: det är helt enekelt en förlängning av de tre batteriblecken ned till den batterikammaren som sitter i greppen. Troligen är de bägge kamrarna dessutom parallellkopplade, vilket verkligen kan ställa till saker.

Per.

Då jag vill använda batterigrepp för att just ha längre batteritid... men håller på att kolla ett nytt grepp och då ska jag ta samma sorts batterier..

Då jag vill använda batterigrepp för att just ha längre batteritid... men håller på att kolla ett nytt grepp och då ska jag ta samma sorts batterier..

Kan du inte ha ena batteriet i fickan, bara? Hur långa sessioner kör du? Eller är du borta från 230V-nätet långa tider? Min erfarenhet av Nikonbatterier är att de har en mycket bra livslängd i "vanlig" användning.

Per.

ANNONS