Annons

Gummi och färg släpper på min nya 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

revolvopolis

Aktiv medlem
Bakre gummit släpper vid tummen och färg släpper nere vid displayen på min nya 7D är det något som är vanligt?

Har nu lämnat in den på MediaMarkt för att skickas på service. Dom sa att om Canon tycker att jag orsakat det själv så får jag betala reparationen. Känns lite konstigt att ett hus för 15.000 som börjar falla sönder efter 3 veckor. Jag har inte varit oaktsam med nya kompis. Jag nämde även till om att den har lite problem att sätta fokus. Man får hoppas att jag slipper betala...

Min 7D har levt ett ganska normalhårt liv och jag har väl tagit nått tusental bilder, allt från isracingmatcher till skogspromenader och endurotävlingar, och den ser fortfarande ny ut. Det gjorde min 40D efter 2 år och drygt 25000 bilder också. Du måste ha fått något risigt måndagsex, hoppas det löser sig!

Min 7D har levt ett ganska normalhårt liv och jag har väl tagit nått tusental bilder, allt från isracingmatcher till skogspromenader och endurotävlingar, och den ser fortfarande ny ut. Det gjorde min 40D efter 2 år och drygt 25000 bilder också. Du måste ha fått något risigt måndagsex, hoppas det löser sig!

Tack! Jag tror det med. Hade åxå en 40D innan och den var jättefin är jag sålde den efter ett år. Hoppas Canon fattar att det inte är jag som orskakat…

Håller med, slitaget på några veckor låter helt osannolikt om du inte utsatt den för ngt speciellt.

Håller med, slitaget på några veckor låter helt osannolikt om du inte utsatt den för ngt speciellt.

Jo, och man blir låg när man lägger så mycket pengar och på ett gediget bruksföremål. Och så har killen på MediaMarkt mage att insinuera att jag kanske gjort det själv. Visst och vara utan kameran i 14 dagar upp till en månad. Känns ju som en genomtänkt slutsats.... sen sa att att det kunde vara halsremmen som skavt av färgen... Sorry om jag är bitter men jag vill ju bara ut och fota med min nya kamera nu när det är så fina färger...

Inget särskilt ont om mediamarkt, men i storkedjorna är det sällan särskilt fotokunniga personer man hittar. Det finns undantag men då ska man nog ha lite tur ("att just han råkar vara där just då"). Men bara att han ang. en tre veckor gammal kamera pladdrar om remskav låter drygt. Canon själva begriper förhoppningsvis bättre. GL, låt oss veta vad som händer ...

Trist när sånt händer. :(

Men du skulle nog ha skickat in den själv till Canon's närmaste reparationscenter istället för att gå via butiken, då hade det nog tagit en vecka eller lite mer för dem att kolla kameran och fixa den.

/ Magnus

Trist när sånt händer. :(

Men du skulle nog ha skickat in den själv till Canon's närmaste reparationscenter istället för att gå via butiken, då hade det nog tagit en vecka eller lite mer för dem att kolla kameran och fixa den.

/ Magnus

Tyckte man skulle gå dit man köpt den....

Hade jag kommit en vecka innan hade jag fått en ny.
Det är ju inte de jag ville ha. Vill bara att den skall se lika ny ut som den är! Och att det inte är jag som skall stå för reparation. Lite konstigt att MediaMarkt inte tar något ansvar alls utan lägger det helt i händerna på Canon.

självklart skall jag hålla er underrättade.

Bortsett från nåt "skavsår" uppe på toppen av prismat, som orsakades av att en laptop låg och gnagde på kamerahuset när jag var ute och flög med härligheten, ser min också ny ut. Då är den ett halvår eller så.

Tyckte man skulle gå dit man köpt den....

Hade jag kommit en vecka innan hade jag fått en ny.
Det är ju inte de jag ville ha. Vill bara att den skall se lika ny ut som den är! Och att det inte är jag som skall stå för reparation. Lite konstigt att MediaMarkt inte tar något ansvar alls utan lägger det helt i händerna på Canon.Jag

självklart skall jag hålla er underrättade.
Nu är det väl ändå Canon som ska stå för kostnaden om något inträffar. Jag har svårt att förstå varför killen på MM tjafsar. Han ska bara hålla käften och ta emot det felaktiga exemplaret.

Nu är det väl ändå Canon som ska stå för kostnaden om något inträffar. Jag har svårt att förstå varför killen på MM tjafsar. Han ska bara hålla käften och ta emot det felaktiga exemplaret.

Det handlar ju iofs om att förbereda kunden på att Canon inte nödvändigtvis står för reparationen. Men nu hoppas jag naturligtvis att Canon har den goda smaken att göra det.

Jag har hört att viss myggmedel / solskydsfaktor kan ha sådan effekt. Men det är ju även risk att det är ett måndagsex. Hoppas det löser sig!

/Björn

krullat sig

Jag hade eau de cologne (stavas det så) på händerna när jag satte på mig mina nya exklusiva solglasögon. Hela beläggningen krullade sig.
lma

Det där med att om Canon anser att om du har orsakat skadorna så får du betala reparationen är standard snack dom måste köra med. Det betyder inte att han tror du har orsakat det utan dom måste säga det.

Bakre gummit släpper vid tummen och färg släpper nere vid displayen på min nya 7D är det något som är vanligt?

Har nu lämnat in den på MediaMarkt för att skickas på service. Dom sa att om Canon tycker att jag orsakat det själv så får jag betala reparationen. Känns lite konstigt att ett hus för 15.000 som börjar falla sönder efter 3 veckor. Jag har inte varit oaktsam med nya kompis. Jag nämde även till om att den har lite problem att sätta fokus. Man får hoppas att jag slipper betala...

ANNONS
Götaplatsens Foto