Annons

Expert online - förminskar storleken/kvalitén?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan K Tyrgården

Aktiv medlem
Gjorde en snabb sökning - hittade inget svar.

Skulle ladda upp 56 bilder på ca 1.86Gb till Expert för att kunna hämta ut bilder i morgon nere i fotobutiken.
Använde Experts flash-baserade uppladdningsprogram på deras egna sida.
När jag markerat bilderna så stod det att det bara var 164Mb som skulle laddas upp.

Frågorna lyder:
Kan detta stämma?
Om det stämmer, varför har vi kameror som gör filer på xxMb om Expert sedan skalar av långt över 1000Mb på bara 56 bilder?
Om det stämmer, är det en bra scaler de använder så bilderna inte blir så jäkla kassa iaf?

Nån som testat och vet nåt?

Har inget bra svar men blir nyfiken på hur stora dina bilder var st ? var dom retuscherade ? var dom raw eller jpg

Nu vet jag inte med det KAN ju vara så att deras flash-mojäng förminskar bilderna, ungefär som bilder på Facebook etc. Det gör de förmodligen för att inte trafiken ska dränka deras servrar.

Att sen bildkvaliteten blir sämre stör tydligen inte Expert. (99% av deras kunder är väl rena amatörer som inte märker något?)

Undrar vilken firma som levererar bäst kvalitet?
Någon som sett någon undersökning?

/Peter

Nu vet jag inte med det KAN ju vara så att deras flash-mojäng förminskar bilderna, ungefär som bilder på Facebook etc. Det gör de förmodligen för att inte trafiken ska dränka deras servrar.

Att sen bildkvaliteten blir sämre stör tydligen inte Expert. (99% av deras kunder är väl rena amatörer som inte märker något?)

Undrar vilken firma som levererar bäst kvalitet?
Någon som sett någon undersökning?

/Peter

Visst verkar det vara så? Urk! Men det måste ju bli 100% kvalla om man går in i butiken right?

ANNONS
Götaplatsens Foto