Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Export från iPhoto till digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

lecard

Ny medlem
Hej!
Jag har fört över mina fotobilder till iPhoto 08. Jag vill sedan formatera om minnet på kameran och sedan exportera tillbaka vissa bilder från iPhoto till kameran (Panasonic). Kameraminnet har två mappar, DCIM där mina bilder ligger och en tom mapp MISC. Jag har från iPhoto kopierat bilderna till macens skrivbord för att sedan dra bilderna till kameraminnet på skrivbordet. Det fungerar dock inte, får bara en överstruken rund symbol som visar att det inte funkar. Kompisar med pc säger att det inte ska vara svårt att lägga tillbaka bilderna i kameraminnet. Hur ska jag göra?
Tacksam för tips!

Vad är det för typ av kort? Hur är kortet anslutet till datorn?

Det låter som om ditt minneskort är skrivskyddat, på SD-kort finns det en liten omkopplare för skrivskydd.

Om du använder din kamera som kortläsare så kan den vara enkelriktad i sin kommunikation, du kan då bara läsa inte skriva, vilket du kommer runt med en separat kortläsare.

Rent principiellt är det inget problem att lägga tillbaka bilder på ett minneskort.

Men det är inte säkert att man får kameran att visa bilderna ändå. T ex vägrade min Ixus visa jpg-bilder från Canon 40D som jag la över på Ixusens sd-kort.

Jag använder SDHC-minne på 4 Gb. Detta är inte låst, inga problem att överföra bilderna från minnet till datorn. Alternativet med minneskortläsare kanske är det enklaste för lösning på problemet.

ANNONS
Götaplatsens Foto