Annons

Bugg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Billingen

Aktiv medlem
Till FS-redaktionen: flera gånger har det hänt att när jag ska lägga in en bild i kvadratiskt format om 640 x 640 pixlar, så blir bilden i 641 x 640 pixlar när den är nerladdad. Vad kan detta bero på? Har ni fått besked om detta förut? En bugg som kan fixas kanske?

Jag har kunnat lösa problemet genom att göra om bilden och lägga in på nytt, men om det är något tekniskt fel på FS så vore det ju bättre om det gick att lösa s.a.s. inifrån hemsidan, eftersom det kan drabba fler. Om det inte är hos FS felet ligger antar jag att det är någon skum bugg i min Photoshopversion.

Vänlig hälsningar
Björn

Till FS-redaktionen: flera gånger har det hänt att när jag ska lägga in en bild i kvadratiskt format om 640 x 640 pixlar, så blir bilden i 641 x 640 pixlar när den är nerladdad. Vad kan detta bero på? Har ni fått besked om detta förut? En bugg som kan fixas kanske?

Jag har kunnat lösa problemet genom att göra om bilden och lägga in på nytt, men om det är något tekniskt fel på FS så vore det ju bättre om det gick att lösa s.a.s. inifrån hemsidan, eftersom det kan drabba fler. Om det inte är hos FS felet ligger antar jag att det är någon skum bugg i min Photoshopversion.

Vänlig hälsningar
Björn

Det har jag inte hört om från någon annan. Du kan väl ta och maila bilden som det blir så med till [email protected] så jag själv kan försöka återskapa (och förhoppningsvis fixa) felet.

Var/hur ser du att den blivit 641 pixels?

Christer,

Nu har jag inte kvar några sådana bilder, utan har lagt in nya. Fenomenet uppstod två gånger häromdagen när jag lade in bilder. Väl nerladdade så förvånades jag över att det gick att förstora dem, och när jag kollade med hjälp av högerklick så visade det sig att ena sidan hade blivit 641 pixlar. Men, om problemet är okänt sen tidigare så är det ju inte utbrett, så jag kan ju höra av mig direkt till dig om det inträffar igen. Tack för svaret!

ANNONS
Götaplatsens Foto