Annons

Lurad via paypal?

Produkter
(logga in för att koppla)

SD40T-2

Avslutat medlemskap
[ Ursäkta för ett långt brev med såhär ligger det till ]

Det är just PAYPAL jag pratar om, det är så att en person vill köpa en telefon jag hade ute på blocket för 200 Euro, jag har skickat telefonen till paypal och då väntade jag på att mina pengar ska komma, men dom skickade ett E-mail o sa detta ca 4 dagar senare.

Congratulations !!!!! Your Order has been ready for transfer into your PayPal Account Details provided and this will be received in a couple of hours. We are very sorry for the late Transfer.

But there is a problem about the payment sent to you, Our Accounting Department has made an error with your payment which means a total of 400.00 EUR was sent to you instead of 200.00 EUR
The deduction of the extra 400.00 EUR has shown of the buyer account,You are advised to refunds the total payment of 200.00 EUR to your buyer and settle this issue by refunding the sum of 200.00 EUR before the Transfer of the payment into your PayPal Account.

Så jag var TVUNGEN o skicka 200 Euro Personligt till den personen sedan tog bild på det vilket jag gjorde när jag fick kvitto på att det är skickat.

Men nu kräver PayPal att jag YTTERLIGARE ska skicka 150 £ o det tänker jag fan inte göra.
Det är väl inte mitt problem att dom gör fel ?
Ja vill bara ha mina pengar nu.

Dom vägrar ge mig de föränn jag ger 150 Euro till vilket jag inte ens litar på.

vad ska jag göra snälla någon hjälp mig.
Det låter inte som det kommer från PayPal, för det första kan du inte skicka en telefon till PayPal som du säger att du har gjort. De tar inte emot varor. För det andra hanteras alla pengar över ditt PayPal konto och du ska aldrig skicka kontanter. PayPal uppmanar aldrig till att skicka kontanter till någon person. Det låter som ett rent bedrägeri där någon utnyttjat en falsk PayPal adress.
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Som du ser är det inte ens en adress till PayPal så jag tycker du ska dokumentera allt och göra en polisanmälan. De kanske inte kan göra något, men det är väl värt ett försök.

//Claes
 

Karwanbaker

Avslutat medlemskap
Fan också... detta fick ja också för ett tag sen .
Kolla

We guarantee you 100% that your account will be remitted immediately we have verify the transfer.

Just put your mind at rest cause your money is already with us and it is ready to be activate.

So we will wait to read back fro you in future.

Regards,
PayPal Team.
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Fan också... detta fick ja också för ett tag sen .
Kolla

We guarantee you 100% that your account will be remitted immediately we have verify the transfer.

Just put your mind at rest cause your money is already with us and it is ready to be activate.

So we will wait to read back fro you in future.

Regards,
PayPal Team.
Om det verkligen stod så där så är det verkligen bedrägeri. Det är ju inte ens korrekt engelska.

Mvh /Claes
 
Senast ändrad:

Karwanbaker

Avslutat medlemskap
Ja hade frågat varför ska ja betala dom 200 Euro då fick jag detta svaret :

The problem is that you must refund the money to your buyer cause the amount propse to be deduct from her account is more than we deduct and the payment has been updated and ready to be activate to your account and it can't be retrive until you refund the money.And then your own account will be activate.

And there is nothing we could do to this if you did not refund the remaining money.

PayPal Team.
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Ja hade frågat varför ska ja betala dom 200 Euro då fick jag detta svaret :

The problem is that you must refund the money to your buyer cause the amount propse to be deduct from her account is more than we deduct and the payment has been updated and ready to be activate to your account and it can't be retrive until you refund the money.And then your own account will be activate.

And there is nothing we could do to this if you did not refund the remaining money.

PayPal Team.
Ren bluff och det kom väl inte heller från PayPal som har addressen service@intl.paypal.com
 

Karwanbaker

Avslutat medlemskap
Nej precis, o jag är så besviken just nu ...
Att jag inte kom på det tidigare, ganska " trögt " gjort av mig med faktiskt ...
Men vad tycker du att jag nu ska göra ?
 

Candersson

Aktiv medlem
Du har med all sannolikhet blivit blåst på din telefon och betalningen.

Alla email från/till Paypal ska adresseras xxxx@paypal.com
INGET annat!
Gå till Paypals hemsida och kolla vilken email du ska använda för att komma i kontakt med deras kundtjänst. Skicka gärna all email konversation till dem och berätta vad som hänt. De brukar vara tacksamma för info om folk som försöker blåsa andra genom att gömma sig bakom deras namn.

Gör sen som sagts ovan. Försök få fram så mycket info som möjligt om den där adressen som du mailat med och gör sen en polisanmälan.

Lär dig av detta och använd aldrig tjänster på nätet utan att du vet exakt vad som gäller och hur det fungerar.

Tragiskt men dock sant.
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Nej precis, o jag är så besviken just nu ...
Att jag inte kom på det tidigare, ganska " trögt " gjort av mig med faktiskt ...
Men vad tycker du att jag nu ska göra ?
Skicka uppgifter till spoof@paypal.com och berätta vad som har hänt så kanske de kan hjälpa till med polisanmälan.
De vill ju inte att någon använder deras namn för bedrägerier.
Fast då behöver du skriva på engelska.
 

Karwanbaker

Avslutat medlemskap
jag ska göra det. jag har faktiskt lite information dit jag skickade pengar till kan detta hjälpa något ? jag skickade via Western Union.

First name : Ade
Second name : Sunday
Country : Nigeria
Zip Code : 23434
City : Akure
Sate : Ondo

vad ska jag skriva mer exakt till spoof@paypal.com ?
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
jag ska göra det. jag har faktiskt lite information dit jag skickade pengar till kan detta hjälpa något ? jag skickade via Western Union.

First name : Ade
Second name : Sunday
Country : Nigeria
Zip Code : 23434
City : Akure
Sate : Ondo

vad ska jag skriva mer exakt till spoof@paypal.com ?
Beskriv vad som har hänt noggrant, skicka med uppgifterna vart du skickade pengarna.
Just Nigeria är ju känt för sina bedrägerier och troligen får du känna dig blåst på pengarna och telefonen.
 

Karwanbaker

Avslutat medlemskap
Jag är så arg och besviken över detta. Man blir riktigt arg på sånt.
Jag ska skriva och detaljera allt jag kan.
Vill verkligen tacka för tiden och hjälpen Du/Ni gav mig.
Tack
// Mvh Karwan Baker
 

Candersson

Aktiv medlem
Ett annat tips när det gäller betalning via Internet är att ALDRIG använda Western Union vid betalning.
Anledningen är att mottagaren inte behöver legitimera sig när de hämtar ut pengarna, vilket innebär att det i princip är omöjligt att spåra.

Du måste läsa på mer noggrant innan du använder Internet för köp/sälj.
Är du osäker så fråga runt lite för att få mer info/tips.

Det här blir en tråkig läxa som du nog inte glömmer i första taget.
 

Karwanbaker

Avslutat medlemskap
Mår så illa av bara tanken nu när jag tänker på allt detta som hänt.
Ja tänkte Western Union på grund av att det går så fort.
Men hur kan han ta ut det är de för att den är skickad på den adressen och då räcker det ?
 

Karwanbaker

Avslutat medlemskap
Har du ett Email så ska jag visa dig precis det jag nyss skrivit för att se om det låter bra.
Som jag imorgon bitti ska skicka till dom. eller kanske redan ikväll ?
Vad tycker du ?
 

wildnature.se

Avslutat medlemskap
Jag trodde ingen var så ..... att man gick på sådana här uppenbara bedrägerier?, men tydligen är det många. Att ett av världens största betalföretag online skulle skicka ett mail och ber dig skicka 200 EUR med Western Union som används av alla bedragare då det är omöjligt att spåra vem som tagit emot pengarna, dessutom till NIGERIA!! och dessutom innan du ens fått in dina 400 EUR på kontot, ringde det inga stora varningsklockor? Om dom hade dragit för mycket hade dom gjort en chargeback!

Du får se det som ett ofrivilligt bistånd till afrika. Att maila Paypal är lönlöst de har inget att göra med att du har skickat pengar anonymt till afrika, pengarna är borta för ALLTID. Se det som läropengar det kunde varit mer, du kunde fått epost från en kung i nigeria som behöver flytta miljontals $ mot 10% provision men du måste först skicka kanske 10.000 tals kronor till Nigeria med Western Union anonymt för att täcka bankavgifterna, så det kunde svidigt betydligt värre...

Ps, om du får ett nigeria brev från en kung eller liknande så är det ett Bedrägeri, även om 10% på hundratals miljoner kan låta lockande att chansa på :)
 

wildnature.se

Avslutat medlemskap
Man kan rikta riktigt stor kritik mot förmedlare av Western U. antar att det är mest Forex?, Personen i kassan lär känna till att 99% av de som kommer in för att skicka pengar till Nigeria har gått på en lätt blåsning, och borde upplysa om att Nigeria är extremt förknippat med bedrägerier och fråga om personen känner personen han ska skicka pengar till och informera med 2 meningar om hur vanligt det är med bedrägerier genom WU till Nigeria.... det hade löst mycket antar jag... Men de får väl sin provision på att förmedla blåsningen via WU....
 
ANNONS