Annons

Lurad på cashback av Sony

Produkter
(logga in för att koppla)

taz_k

Aktiv medlem
Så till år 2023 och det ser inte lovande ut när jag läser lite på nätet om Sonys cashback-kampanjer. Försökte registrera ikväll utan framgång. Till slut kommer ett meddelande upp om tekniska problem på sidan, och så har det varit förr av vad jag kan läsa på nätet.

Har lust att lämna tillbaka objektivet av principskäl, men kampanjen fick jag höra om i affären så det var inte därför jag köpte. Detta är bara första dagen också. Det pågår till slutet av juli.
Men det har gått 1 månad sedan du köpte objektivet? Det är minimum innan du kan registrera
 

paco

Aktiv medlem
Men det har gått 1 månad sedan du köpte objektivet? Det är minimum innan du kan registrera
Spelar ingen roll om det gått en månad, jag försöker bara skapa ett konto på Sonys hemsida än så länge. I affären nämndes aldrig något om en månads väntetid.
 

afe

Aktiv medlem
Jag råkade köpa ett objektiv som ingår i kampanjen, och inte heller jag lyckas registrera mig på deras hemsida. Jag har ett konto på sony globalt, men det fungerar inte heller ...

När jag loggade in med mitt googlekonto gick det dock bra, men jag måste vänta tills det gått 30 dagar efter köp (förmodligen för att man inte skall kunna utnyttja t.ex. 30 dagars öppet köp)
 

taz_k

Aktiv medlem
Jag köpte ett objektiv som ingick i kampanjen den 5:e Maj. Den 5:e Juni registrerade jag objektivet för cashback. 2-3 dagar senare bekräftade Sony att objektivet uppfyllde kraven. De skrev att utbetalning kommer att ske inom 28 dagar.

Anledningen till att du behöver vänta 30 dagar är för att du inte ska registrera objektivet för cashback och sedan lämna tillbaka det. Enligt en kille på Mattssons Foto i Lund var det förr ett vanligt bedrägeri.

Cashback är f.ö ett j-kla meck som borde avskaffas. Låt det hanteras mellan butik och generalagent.
 

HasseFor

Aktiv medlem
Kopierar in från andra forum så hoppa det funkar att läsa engelska men svara helst på svenska. Mitt problem gäller cashback från OM Systems (tidigare Olympus). 🙂

I bought the 300Pro this spring and haven’t got my cash back yet. First they said it had been approved June 19 but nothing happened. After several e-mails I got noticed that it had been approved 25 July and that it could take up to 30 days to get the money. Until today still no money and my account at OM Systems says I have no claim requests open or completed. Tried e-mailing them about this a several times but now they don’t even answer.

Anyone else that has a similar experience or an idea on what to do?
 

Fredrik O.

Aktiv medlem
Kopierar in från andra forum så hoppa det funkar att läsa engelska men svara helst på svenska. Mitt problem gäller cashback från OM Systems (tidigare Olympus). 🙂

I bought the 300Pro this spring and haven’t got my cash back yet. First they said it had been approved June 19 but nothing happened. After several e-mails I got noticed that it had been approved 25 July and that it could take up to 30 days to get the money. Until today still no money and my account at OM Systems says I have no claim requests open or completed. Tried e-mailing them about this a several times but now they don’t even answer.

Anyone else that has a similar experience or an idea on what to do?
Testa att posta din fråga i forumet för Olympus så kanske du får mer relevanta svar om just deras kampanjer från folk som nyttjat dem tidigare.

https://www.fotosidan.se/forum/forums/olympus.35/
 
Senast ändrad:

Simon Karlsson

Aktiv medlem
Kopierar in från andra forum så hoppa det funkar att läsa engelska men svara helst på svenska. Mitt problem gäller cashback från OM Systems (tidigare Olympus). 🙂

I bought the 300Pro this spring and haven’t got my cash back yet. First they said it had been approved June 19 but nothing happened. After several e-mails I got noticed that it had been approved 25 July and that it could take up to 30 days to get the money. Until today still no money and my account at OM Systems says I have no claim requests open or completed. Tried e-mailing them about this a several times but now they don’t even answer.

Anyone else that has a similar experience or an idea on what to do?
Jag har köpt från Olympus (innan de blev OM) på cashback tidigare och det var en ganska långsam process. Vill minnas att det tog ca 2-3 månader innan jag hade pengarna. Hoppas du får din cashback snart!
 

HasseFor

Aktiv medlem
Jag har köpt från Olympus (innan de blev OM) på cashback tidigare och det var en ganska långsam process. Vill minnas att det tog ca 2-3 månader innan jag hade pengarna. Hoppas du får din cashback snart!
OK, tack. Får hoppas det bara är en långsam process men det märkliga är att just att mitt OM-konto nu visar att jag vare sig har eller har haft någon ”request” och att dom slutat svara på mejl. Nåväl får vänta nån vecka och se vad som händer, jag har ju kvar hela historiken från tidigar mejl med dom.
 
ANNONS