Annons

Skidåkning - Utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Tiagubben

Aktiv medlem
Tjena,
Letar efter en bra men dock ganska billig vidvinkel glugg till skidåkningen. Det är väl framför allt Freestyle som jag kommer att fota. Har inte så stor budget dock, endast runt 4000:-. Har kollat på en "
Samyang MF 14/2,8 ED AS IF UMC" som kostar runt 3200:-. Är detta tillräckligt med vidvinkel eller ska man närma sig fisheye brännvidden för att få snygga bilder?
Tänkte också kolla om någon vet en bra ryggsäck som är hyfsat smidig, för en Canon 50D och 1-2 Objektiv + Blixt.

Tjena,
Letar efter en bra men dock ganska billig vidvinkel glugg till skidåkningen. Det är väl framför allt Freestyle som jag kommer att fota. Har inte så stor budget dock, endast runt 4000:-. Har kollat på en "
Samyang MF 14/2,8 ED AS IF UMC" som kostar runt 3200:-. Är detta tillräckligt med vidvinkel eller ska man närma sig fisheye brännvidden för att få snygga bilder?
Tänkte också kolla om någon vet en bra ryggsäck som är hyfsat smidig, för en Canon 50D och 1-2 Objektiv + Blixt.

För att få riktigt fräcka fisheye-bilder skulle jag rekommendera Samyang 8mm. Den är skitkul att ha med i vinter! Äger även Samyang 14mm, det kanske passar bättre om du vill ha mer rena raktecknande bilder utan "fisheye-effekt". Ryggsäck: Lowepro Fastpack 200. Jag får plats med en 5D Mark II alt 40D + 70-200/4L USM (motljusskydd bakvänt), två objektiv + blixt. Det är en tvådelad väska, där överdelen har plats för tröja, fika, kaffe eller några mer objektiv. För att komma åt grejjerna behöver du heller inte ta av och lägga ner väskan, utan du tar bara av den från höger axel och öppnar upp när den hänger framför dig. Vill du komma åt något av de andra objektiven än det som sitter monterade på huset får du lägga ner väskan. Bra grejjer, och jag talar av egen erfarenhet :)

ANNONS
Götaplatsens Foto