Annons

2x40D eller uppgradera till 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Xaphia5

Aktiv medlem
Hej!

Om en vecka bär det av på semeter där de kommer bli en hel del fotande. Sitter nu i skrivande stund och är lite stressad för att jag inte har bestämt mig över "problemet" med kamera. Funderar väl mest om det är värt 10K mer att...

...uppgradera till 7D och köra:

• 70D + 100-400 IS
  • 40D + 18-50 2,8

Eller köpa ytterligare en 40D och köra:

• 40D + 100-400 IS
  • 40D + 18-50 2,8

Är inte ute efter att filma utan det som lockar med 7D är bla 100% sökarbild, bättre ISO-egenskaper och till viss mån bättre bildkvalité.

Tacksam för feedback.

Det är väl mest en ekonomisk fråga. En bra beg 40D får du ju för 3000-4000 kr, 7D kostar, som du själv påpekar, nästan 10000 kr mer. Själv var jag i samma situation för ett år sedan och köpte en 7D -- och har inte ångrat mig en sekund.

Sälj 40D och köp en 7D.

Jag gick från en Nikon D200 till D300s, det är ungefär samma steg, det finns inte en sak som inte blir bättre!!

Har du pengarna finns det ingen orsak att inte byta. Det skulle vara om du ofta använder två kameror med olika objektiv samtidigt förstås. Då finns det ju inte mycket att välja på mer än två hus man har råd med.

Sälj 40D och köp en 7D.

Jag gick från en Nikon D200 till D300s, det är ungefär samma steg, det finns inte en sak som inte blir bättre!!

Har du pengarna finns det ingen orsak att inte byta. Det skulle vara om du ofta använder två kameror med olika objektiv samtidigt förstås. Då finns det ju inte mycket att välja på mer än två hus man har råd med.

Att enbart åka med ett hur är inget alternativ på denna resa, vågar inte riskera något. Så tanken är ju den att jag skall ha två hus och de lutar ju mest åt 7D efter allt man har läst.

ANNONS
Götaplatsens Foto