Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minnesbuffert i D90

Produkter
(logga in för att koppla)

micke_011

Aktiv medlem
Har labbat en del med min D90 och konstaterat att jag inte får bufferten att ta mer än max 13 bilder innan kameran börjar hacka vid serietagning (JPEG-hög) oavsett inställningar. Kollar man manualen så ska det få plats ungefär 100 bilder vid den bildinställningen, men det är ju således rätt stor skillnad. Så, missförstår jag något eller är det fler som konstaterat samma sak?

Skaffa bättre minneskort, jag kan ha i princip oändligt antal bilder i rad om jag inte tar i RAW format. (antar att den går upp till hundra då :p)

Har bästa möjliga SD-kort, ett 8 gigs Sandisk Extreme Pro 45 MB/s och har även testat ett 2 gigs Extreme III (20 MB/s?) och det är precis samma förutsättningar, 5-13 bps oavsett hur jag labbar runt med inställningarna. Vad kan det finnas för alternativa orsaker?

Har bästa möjliga SD-kort, ett 8 gigs Sandisk Extreme Pro 45 MB/s och har även testat ett 2 gigs Extreme III (20 MB/s?) och det är precis samma förutsättningar, 5-13 bps oavsett hur jag labbar runt med inställningarna. Vad kan det finnas för alternativa orsaker?

Gissar bara. Testa att slå av Aktiv D-Lighting, hög ISO brusreducering etc.

ANNONS
Götaplatsens Foto