Annons

Komprimerade filmfiler

Produkter
(logga in för att koppla)

Majorna

Avslutat medlemskap
Filmar med min Canon 500D. När jag laddar ner mina filmade HD-klipp från kameran sparas de som mov-filer. Men detta är ju ett komprimerat quicktimeformat. När jag redigerar i Final Cut HD vill jag ju inte ha komprimerade filer utan "original". Någon som vet varför det blir såhär. Kan jag få det bättre på något sätt?

Vänl
Tinah

Ok, då förstår jag. Filen packas på en gång i kameran alltså. Men det blir ju bra ändå. .... Undrar hur bra det blivit utan komprimering - då kanske man måste ha en väldigt duktig kamera. Tack för hjälpen.

/Tinah

Ok, då förstår jag. Filen packas på en gång i kameran alltså. Men det blir ju bra ändå. .... Undrar hur bra det blivit utan komprimering - då kanske man måste ha en väldigt duktig kamera. Tack för hjälpen.

Snabb kamera och stort minneskort - okomprimerad FullHD.video tar upp runt 100MB/s eller uppåt (beroende på bl.a. om man kör 4:2:2 eller 4:4:4 och 1080p24 el p30), dvs ett 16GB minneskort rymmer inte ens tre minuter film (eller mindre)... ;)

Snabb kamera och stort minneskort - okomprimerad FullHD.video tar upp runt 100MB/s eller uppåt (beroende på bl.a. om man kör 4:2:2 eller 4:4:4 och 1080p24 el p30), dvs ett 16GB minneskort rymmer inte ens tre minuter film (eller mindre)... ;)

Oj! Jo, jag vet ju att film "väger tungt". Jag ska förse mig med några stycken minneskort tror jag :)

ANNONS
Götaplatsens Foto