Annons

Stockholm -Lör 20 aug -Zombies och/eller Plank?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotoplanket låter intressant, nån speciell tid?

Själv har jag tänkt ta med mig 85/1.8:an till Lasse i Parken på kvällen, Dag Vag spelar.

Fotoplanket låter intressant, nån speciell tid?

Själv har jag tänkt ta med mig 85/1.8:an till Lasse i Parken på kvällen, Dag Vag spelar.

Har inte riktigt spikat vad jag är sugen på, Zombisar eller plank, tänke mest väcka tanken, så blir det kanske lite olika gäng som kommer ut :)

Dag Vag, låter ju lite intressant, har inte sett dom sedan runt 1980-82, någon svettig spelning på Musikverket, med Tant Strul som förband :) Åren går, men kan nog en massa texter utantill fortfarande... När på kvällen tänkte du ta dig dit?

/B

Var kom Dag Vag in i bilden, jag hänger inte med här, men gammal punkare är jag så jag blev såklart nyfiken

Tror dom börjar tidigast 19. Innan Tantogården brann/rivdes spelade dom där då och då. Har sett dom någon gånger där och på Mosebacke terassen. Sist fick jag Zilversurfarns Dunlop plektrum efter spelningen. Nu ägs det av en kompis 12-årige son som just börjat klinka lite. Han är mycket stolt. :)

På Mosebacke spelar f.ö. Movits (mer nutid) nästa Onsdag. Om någon är sugen på det så ska jag dit med 85:an även då har jag tänkt. Det lär bli drag.

http://www.youtube.com/watch?v=LnaeImQ0TSg

Var kom Dag Vag in i bilden, jag hänger inte med här, men gammal punkare är jag så jag blev såklart nyfiken

Dag Vag kom in i bilden genom att "wfrank" lät sugen på Planket, och sedan tänkte titta på Dag Vag.

//Off topic ON:

IOFS var/är väl Dag Vag mer av pop, ska, reggae, än punk. Dag Vag var årsbarn med Ebba Grön (1977) men Dag Vag spelade ofta med Tant Strul som var mer åt punkhållet, så jag förstår att även du blev sugen :) Var en rörig blandning av folk och musik vid skiftet mellan 70 och 80 -tal.

Off topic OFF//

Fungerar det med en 70-200/2.8 tror du?

/B

Är nog minst lika bra, du kör väl 5D2 som jag så du kan pressa ISO rejält när det behövs. Och du behöver inte vara lika nära.

Blev intresserade och kollade upp lite: ditt objektiv från typ 7 meters håll på 200mm & F/2.8 får du 20cm skärpedjup och lagom bildvinkel för porträtt med goda beskärningsmöjligheter. Bokehn kommer vara magnifik. Står jag 3 meter bort med 85:an på F/1.8 så får jag motsvarande bildvinkel och lika krämig bokeh och lite kortare skärpedjup. Men då är jag ju framme vid scenen. Och din bild kommer vara rakt på, och min något underifrån... får nog fundera lite till om jag kanske inte behöver en 2.8:a :)

Jag funderar på om jag kanske bara skulle ta lillkameran och vara zombie... och därefter kanske höra på lite musik. Inget bestämt dock, beror lite på om kompisen som nu ligger sjuk blir kry not att zombifisera sig ihop ...

Jag tänker nog försöka hänga med en sväng trots mina bråkande bihålor. Men efter lite hångel med Iprenmannen ska jag nog orka vara med en stund iaf.

Var och när tänker ni sammanstråla? Vid 12 i Observatorielunden?

Jag tänker nog försöka hänga med en sväng trots mina bråkande bihålor. Men efter lite hångel med Iprenmannen ska jag nog orka vara med en stund iaf.

Var och när tänker ni sammanstråla? Vid 12 i Observatorielunden?

Har inte till 100% spikat att jag kommer in (dock troligen), men på sidan står det att "evenemanget" är 13.00-16.00.

http://www.facebook.com/event.php?eid=222355844462589

Kommer inte riktigt ihåg när dom började röra på sig tidigare år, 13.30-tiden?

/B

Jag tänkte in och fota och försöker att satsa på 12.00 vid Observatorielunden där de hänger och gör sig i ordning innan de börjar gå...om de nu går exakt 13.00 eller som Bengt skrev kanske 13.30?

Vi syns i Zombievimlet! :)

/Tina

Inleder men en Sussi på Rörstrandsgatan om det är fler som vill joina på det?
Isf träffs vi på Karlberg station 12:15 Käkar lite snabbt och går upp till Zombie-lunden.
//Marcus

Skulle IOFS vara kul med blöta Zombies.... men blir tyvärr så att jag hoppar över, kom en annan sak emellan. Ha så trevligt och hoppas få se lite blöta Zombiebilder!

/B

ANNONS
Götaplatsens Foto