Annons

Analog kamera + mörkerrum

Produkter
(logga in för att koppla)

petterssonmaria

Ny medlem
Hej!
Jag är redo för att ta an den analoga världen. Nikon är mitt favoritmärke, så därför letar jag efter en sådan analog kamera. I framtiden ska jag bygga och skaffa mig ett mörkerrum! Jag behöver förslag på bra analoga kameror. Jag är inte nybörjare på fotografera..

Tacksam för hjälp!
Maria

Hej!
Jag är redo för att ta an den analoga världen. Nikon är mitt favoritmärke, så därför letar jag efter en sådan analog kamera. I framtiden ska jag bygga och skaffa mig ett mörkerrum! Jag behöver förslag på bra analoga kameror. Jag är inte nybörjare på fotografera..

Tacksam för hjälp!
Maria

Roligt att du andvänder Nikon Maria . Har själv Fotat med Nikon i snart 35- år . Har ej gått över till den Digitala tekniken utan är Fortfarande kvar i den -ANALOGA- ÄRAN . Allt handlar om hur mycket -EKONOMI- du kann avvara . har själv en F 6- Och en F 80 . Två kameror som inger mej mycket förtroende . F6- an - ett Profsverktyg - F 80- bra andrakamera . Kann Rekomendera båda - men vill du ha en billig och bra Analog kamera till ett vettigt pris - är nog F 80- att Föredra . Hälsningar Krillan 54 .

Jag är främst ute efter manuell, men + autofokusering är ännu bättre. Priset är inte jätte viktigt, men självklart vill man ha mycket kamera för pengarna. Inte mer än ett par tusenlappar.
Ingen stor och klumpig, då jag är en liten tös med små händer ;)

Hej!

Tacksam för hjälp!
Maria

FE-2 och FM-2 borde nog passa dig bra om du vill ha ett gammalt manuellt hus och har små händer. FA är också en bra modell. Du ska i alla fall hålla dig borta från EM och sådana som är så gamla att de heter Nikkormat.

M

PS. Det heter mörkrum inte mörkerrum. DS.

ANNONS
Götaplatsens Foto