Annons

Canon 7D mark 2?

Produkter
(logga in för att koppla)
kan det vara så att dom väntar ut nikon för att se vad dom kommer med ?

Produktutveckling tar längre tid än att man har möjlighet att vänta på någon annan.
Jag gissar att delar av specen till mk II fanns redan när mk I släpptes. Men funktionerna var inte klara.

Men vad sjutton ska en 7D mk II ge som inte finns på 5D mk III?

Petter ...

Den lär kanske bli aningen snabbare!?
Förbättrade filmfunktioner, i bästa fall dubbla minneskortsplatser.
Lite mera lik 5d mark 3.

Produktutveckling tar längre tid än att man har möjlighet att vänta på någon annan.
Jag gissar att delar av specen till mk II fanns redan när mk I släpptes. Men funktionerna var inte klara.

Men vad sjutton ska en 7D mk II ge som inte finns på 5D mk III?

Petter ...

1.6 crop, AF på F8, ännu snabbare serietagning, dubbla minneskort, lägre brus än 7D och jättebillig...?
(Om man fick önska bara. :) )

AF på f8 vore en dröm på en sådan kamera men det kommer nog inte hända :(

Hm.. det där är intressant, jag har heller aldrig någonsin förstått vad det där innebär.. De få gånger jag använder autofokus så bara fungerar det.. har aldrig behövt bry mig nån speciell bländare för att få autofokusen att fungera..

Hm.. det där är intressant, jag har heller aldrig någonsin förstått vad det där innebär.. De få gånger jag använder autofokus så bara fungerar det.. har aldrig behövt bry mig nån speciell bländare för att få autofokusen att fungera..

Om ett objektiv har största bländare f8 eller ett högre tal så tappar man AF.
Detta gäller även objektiv i kombination med extendrar. Med extender tappar man ett eller två bländarsteg.

Hej Daniel! Är inte 1DX en 7D Mark II ;-)

kommer den då isåfall när kan det vara aktuellt ?
någon som har en aning ?

Hej Daniel! Är inte 1DX en 7D Mark II ;-)

Synd också att man på Canon utelämnat förmågan att fokusera med bländare f/8 på just 1Dx en verklig x "cross-over" till kanske en Mark minus II!

Tack för tråden Daniel! Vi får väl se vad tiden lider om det blir en 7D Mark II så småningom?

Vänliga hälsningar

Carl

Jag antar att det var ironiskt ang 1Dx (?) :)
Men ironiskt nog så är steget 1Dmk4 -> 1Dx precis det motsatta vad jag hade velat önska i en 7D2... :)

1.6 crop, AF på F8, ännu snabbare serietagning, dubbla minneskort, lägre brus än 7D och jättebillig...?
(Om man fick önska bara. :) )

Det vore väl nästan bortkastade pengar att utveckla ännu ett nytt AF-system nu när de har två bra varianter? Men visst var det märkligt att de inte behöll F8-möjligheten på dyraste kameran. Bara den egenskapen i sig kan ju få många teleanvändare att hosta upp 10-20-lakan...

Det är väl snart dags för en ny generation crop-sensorer? Vi får ju hoppas att Canon hittar på ett sätt att utmana Nikons fantastiska brusegenskaper på de senaste kamerorna. Och inte vill de väl vara sämre än Sony när det gäller pixeltäthet? ;) Fast 18MP på crop skulle räcka för mig, då får vi bättre pixlar tror jag. Och lämpligare bildfiler...

Serietagning mellan 5D3 och 1DX är väl att förvänta. Kommer den att få vinklingsbar skärm för video och macro?

Det vore väl nästan bortkastade pengar att utveckla ännu ett nytt AF-system nu när de har två bra varianter? Men visst var det märkligt att de inte behöll F8-möjligheten på dyraste kameran. Bara den egenskapen i sig kan ju få många teleanvändare att hosta upp 10-20-lakan...

Det är väl snart dags för en ny generation crop-sensorer? Vi får ju hoppas att Canon hittar på ett sätt att utmana Nikons fantastiska brusegenskaper på de senaste kamerorna. Och inte vill de väl vara sämre än Sony när det gäller pixeltäthet? ;) Fast 18MP på crop skulle räcka för mig, då får vi bättre pixlar tror jag. Och lämpligare bildfiler...

Serietagning mellan 5D3 och 1DX är väl att förvänta. Kommer den att få vinklingsbar skärm för video och macro?

Man får nog ta mina önskningar med en stooor nypa salt! :)
OM det skulle komma en 7D2 får den väl sannolikt samma AF-system som 1Dx/5D3?
Sannolikt fortfarande 1.6 crop.
Så vad kvarstår? Fler pixlar? Mindre brus på höga ISO?

Man får nog ta mina önskningar med en stooor nypa salt! :)
OM det skulle komma en 7D2 får den väl sannolikt samma AF-system som 1Dx/5D3?
Sannolikt fortfarande 1.6 crop.
Så vad kvarstår? Fler pixlar? Mindre brus på höga ISO?

Af-sensorn är väl i sin fysiska storlek anpassad till sensorns storlek? Blir svårt att passa in 1DX af i en crop-camera.

7D2 blir nog en "traditionell" uppgradering för de som gillar cropp och/eller redan har sitt system anpassat efter det. 7D är ju en kamera som klippt och skuren för fågelfoto. Bra af och hög pixeltäthet för bästa räckvidd med tele.

ANNONS
Götaplatsens Foto