Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har hänt med N N?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Det som förvånar mej mest är att resonemang om prylar kan gå över i "brinnande krig" i sandlådenivå...
TESTOSTERON! :D
Det handlar nog mycket om de blandade kompetensnivåer som finns här tillsammans med de blandade personligheter som också finns här.
Vissa har hög kompetensnivå med testning som både jobb och intresse och brinner för detta. När de redovisar underbyggda testresultat som ifrågasätts av någon som inte tar så allvarligt på det hela utan är mer intiktade på att hälla bensin på märkesdebattbrasan rinner väl sinnet till slut? Man blir inte instängd på livstid ens för mord i detta land. Däremot kan man bli dömd till förvaring/vård men då sker en årlig bedömning om "sjukdomstillståndet" har upphört. Vi får väl hoppas något liknande sker här när havet har lagt sig igen.
 

Candersson

Aktiv medlem
Du milde tid!

Det var värst vad ni var på hugget igår kväll.
Så mycket klokhet har jag inte läst på Fotosidan på väldigt länge.
Sten-Åke, Lennart, m.fl. bra skrivet!
 

afe

Aktiv medlem
Om du läste vad jag skrev ovan så tror jag mediet spelat inte bara NN ett spratt utan även FS moderatorer. Nu är vi faktiskt mitt i en mental härdsmälta och då är det försent för det mesta, för att inte säga allt. Kan du inte se att det faktiskt funnits ett innan här med, innan allt gick överstyr och man överreagerade på flera händer än NN. Det är inte så lätt att höra förnuftets röst under brinnande krig då allt är förblindning. Vi som inte är direkt inblandade borde väl ha bättre förutsättningar att göra det än de direkt inblandade.
Det är klart det funnits ett innan och det finns också ett efter där denne användare nästan dagligen registrerat nya användare och postat inlägg i forumen. Det kan man väl knappast säga har skett i stridens hetta?

Det handlar inte om något brott eller sjukdomsbehandling helt enkelt om att en person brutit mot reglerna på en sajt som drivs i privat regi. Om ägarna till sajten ledsnar på det så är det förstås deras fulla rätt att stänga av användaren för all framtid.
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
"Den som sa' det, han va' det, på 1900-talet" hette det på hushållsostkusten kring den Knugliga Hufvudstaden har jag något minne av. Nu kan vi börja diskutera klassrumsorglar, POGO-pedagog och Tandbergbandare också. Det har hänt förr i någon tråd på FS. :)
Du menar att vi skulle avvika från trådämnet? Nää ... Det har väl aldrig hänt på Fotosidan? Får man göra det? :)
 

Palletheking

Aktiv medlem
Har varit borta från forumet i ca tre å, så jag vet inte riktigt vad som hänt. Synd dock att Mikael försvunnit. Det var väl ingen som tog sig så mycket tid att testfota och dela med sig av sina rön som honom.
 

snap01

Aktiv medlem
Har varit borta från forumet i ca tre å, så jag vet inte riktigt vad som hänt. Synd dock att Mikael försvunnit. Det var väl ingen som tog sig så mycket tid att testfota och dela med sig av sina rön som honom.
Han lade upp en bild sent en kväll som inte föll alla i smaken, sådant du kan se på tv varje dag om du gillar sjukhus serier. Sedan följde tydligen en extern diskussion bakom kulliserna o han fick en 1 månads avstängning som föjdes upp med permanent avstängning ala Nordkorea. Det var ot jag vet ;-)
åter till tråden
min D800 fungerar även idag, trots att det snöar ;-)
 

Janne B

Aktiv medlem
Om det är sant så börjar man fundera. Otroligt!
Skall vi inte starta en tråd om att få honom tillbaka! Känns som att man annars lika gärna kunde gå ur detta mer och mer liknande barnkalas. Även Tore och hans många tester saknar i vart fall jag. Sedan att han hade ett speciellt sätt att framföra sina åsikter kunde man äl leva med.
JB
 

Mesch

Aktiv medlem
Han lade upp en bild sent en kväll som inte föll alla i smaken, sådant du kan se på tv varje dag om du gillar sjukhus serier. Sedan följde tydligen en extern diskussion bakom kulliserna o han fick en 1 månads avstängning som föjdes upp med permanent avstängning ala Nordkorea. Det var ot jag vet ;-)
åter till tråden
min D800 fungerar även idag, trots att det snöar ;-)
Om jag fattat det hela så var det där en rätt ordentlig skönskrivning (ala Nordkorea) om vad som egentligen hände.

Finns ju en hel tråd om detta där FS förklarar vad som hänt.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om det är sant så börjar man fundera. Otroligt!
Skall vi inte starta en tråd om att få honom tillbaka! Känns som att man annars lika gärna kunde gå ur detta mer och mer liknande barnkalas. Även Tore och hans många tester saknar i vart fall jag. Sedan att han hade ett speciellt sätt att framföra sina åsikter kunde man äl leva med.
JB
Räcker det inte med 9 sidor?
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=143057
Jag tycker inte att redaktionen gjort det minsta fel, särskilt som jag vet hur mycket mer man brukar veta "bakom kulisserna". Att några försöker släta över och tycker att en medlem de tycker är kunnig, känner eller något motsvarande ska särbehandlas tycker jag inte är vettigt.

Tore gjorde inlägg senast igår, så det är väl upp till honom vad han vill skriva om.

Edit: I övrigt rekommenderar jag fortsatt diskussion i ämnet, i den mån det är intressant, i den ovan länkade tråden. ;)
 

snap01

Aktiv medlem
Räcker det inte med 9 sidor?
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=143057
Jag tycker inte att redaktionen gjort det minsta fel, särskilt som jag vet hur mycket mer man brukar veta "bakom kulisserna". Att några försöker släta över och tycker att en medlem de tycker är kunnig, känner eller något motsvarande ska särbehandlas tycker jag inte är vettigt.

Tore gjorde inlägg senast igår, så det är väl upp till honom vad han vill skriva om.

Edit: I övrigt rekommenderar jag fortsatt diskussion i ämnet, i den mån det är intressant, i den ovan länkade tråden. ;)
hur kan du veta att redaktionen inte gjort något fel? när det enda dom svarar om du frågar i en tråd är att
det är ot
eller vi diskuterar inte medlemmar .
Vad har han gjort som förtjänade avstängningen o eftersom du tycker dom gjort rätt så förväntar jag mig att du styrker ditt inägg med fakta då. Mikael har skrivit över 13000 inlägg det är svårt att alla gillar allt. Och har han skrivit (fel) så är det en droppe i havet eller är kravet att alla ska vara perfekta ?
Sanningen är att han trampade en del på fs för hårt på tårna o dom var tydligen känsliga o visst det är deras sajt dom väljer vilka dom vill ha med eller ej men det vi andra kan göra är att visa var vi står i frågan.
Har du överhuvud taget pratat med någon av inblandade personer?
Han la upp FEL bild på fs som inte passade fs (du kan se det på tv varje dag)
sedan följde en bakom kulliserna diskussion som utmynnade i en månads avstängning osv
Jag med många tycker det är jäkligt trist för Mikael bidrog med så mycket om man jämför med mängder med andra.
Det handlar bara om att fs bestämmer spelreglerna, straff etc efter egen smak o tycke passar det inte dom så kan dom stänga av dig.
 

iBoat

Aktiv medlem
hur kan du veta att redaktionen inte gjort något fel? när det enda dom svarar om du frågar i en tråd är att
det är ot
eller vi diskuterar inte medlemmar .
Vad har han gjort som förtjänade avstängningen o eftersom du tycker dom gjort rätt så förväntar jag mig att du styrker ditt inägg med fakta då. Mikael har skrivit över 13000 inlägg det är svårt att alla gillar allt. Och har han skrivit (fel) så är det en droppe i havet eller är kravet att alla ska vara perfekta ?
Sanningen är att han trampade en del på fs för hårt på tårna o dom var tydligen känsliga o visst det är deras sajt dom väljer vilka dom vill ha med eller ej men det vi andra kan göra är att visa var vi står i frågan.
Har du överhuvud taget pratat med någon av inblandade personer?
Han la upp FEL bild på fs som inte passade fs (du kan se det på tv varje dag)
sedan följde en bakom kulliserna diskussion som utmynnade i en månads avstängning osv
Jag med många tycker det är jäkligt trist för Mikael bidrog med så mycket om man jämför med mängder med andra.
Det handlar bara om att fs bestämmer spelreglerna, straff etc efter egen smak o tycke passar det inte dom så kan dom stänga av dig.
Alla har vi nog sagt saker som inte är rumsrena alltid. Jag har haft ett par "kamper" med NN, men på något sätt har det funnits en viss respekt från båda håll. Tur att vi har mailgruppen Ove :)
 

PMD

Aktiv medlem
hur kan du veta att redaktionen inte gjort något fel? när det enda dom svarar om du frågar i en tråd är att
det är ot
eller vi diskuterar inte medlemmar .
Om du läser tråden som ztenlund refererar till ovan så får du veta att MR efter den temporära avstängningen registrerade sig under falskt namn flera gånger. Det står klart och tydligt i Fotosidans regler att ett sådant tilltag medför permanent avstängning.

Man kan knappast klaga på Fotosidans redaktion för att ha följt sina egna skriftliga regler.

Det hade varit mer anmärkningsvärt om MR inte hade blivit permanent avstängd efter ett sådant uppenbart brott mot reglerna.

Jag tycker också att det är tråkigt att MR inte är medlem längre, men han har faktiskt bara sig själv att skylla.
 

jorgene

Aktiv medlem
Om du läser tråden som ztenlund refererar till ovan så får du veta att MR efter den temporära avstängningen registrerade sig under falskt namn flera gånger. Det står klart och tydligt i Fotosidans regler att ett sådant tilltag medför permanent avstängning.
Det där är en dödssynd på i stort sett alla forum jag känner till, och är det vad som hände så kan man inte vara direkt överraskad av följderna. Sedan kan man alltid diskutera om avstängningen skall vara permanent, eller ej. Att falskregistrera sig under en kortare avstängning är hur som helst både olämpligt och lite korkat...
 

snap01

Aktiv medlem
Om du läser tråden som ztenlund refererar till ovan så får du veta att MR efter den temporära avstängningen registrerade sig under falskt namn flera gånger. Det står klart och tydligt i Fotosidans regler att ett sådant tilltag medför permanent avstängning.

Man kan knappast klaga på Fotosidans redaktion för att ha följt sina egna skriftliga regler.

Det hade varit mer anmärkningsvärt om MR inte hade blivit permanent avstängd efter ett sådant uppenbart brott mot reglerna.

Jag tycker också att det är tråkigt att MR inte är medlem längre, men han har faktiskt bara sig själv att skylla.
i sådana fall visa mig dom inläggen under falskt namn som är inlagda.
 

phool

Aktiv medlem
Vad håller ni på med? Diskutera detta i den dedikerade MR tråden istället? Jag tycker det är sjukt tråkigt att han inte längre är medlem jag också. Och det suger att han inte får komma tillbaka, men som sagt så finns det ju en tråd om det. I den här tråden diskuterar vi saker som inte finns, typ spöken och Nikon D800.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Jag minns nämnda person som både kategorisk och bitvis, halvjobbig att resonera med. Speciellt i början av min tid på Fotosidan. Förstod dock med tiden att det var en mycket kunnig och generös person. Han ägnade mycket tid till att bilda oss andra med kontrollerade tester. Han gjorde också mycket på förfrågan från andra medlemmar, frågor som dök upp under trådarnas gång. Synd att han inte finns kvar. Tyckte han skapade en bra balans i de tekniska diskussionerna med sina bildexempel och nogranna förklaringar av tillvägagångssätt.

Som jag sagt tidigare. Provokatörer och oblyga sanningssägare behövs i forumvärlden. Det blir liksom lite för tråkigt om alla ständigt klappar varandra på axlarna. Jag menar inte att man skall behöva stå ut med personangrepp och ständigt behöva bemöta medvetna feltolkningar, men deltar man i diskussionsforum får man heller inte vara prinsessan på ärten.
 

Janne B

Aktiv medlem
Pust, nu har jag plöjt igenom tråden rörande NN. Hade ingen aning om detta, men jag kan ha förståelse för varför man ansett sig måste agera. Synd för killen skrev bra inlägg,men hade väl en smula hetsigt humör om jag minns rätt ;-)

Sedan kan jag upplysa om att de stora tidningarna använder sig av konsulter som sköter kontrollen åt dem rörande vad som kommer in och inte. Man kan således säga att vår lagstadgade yttrandefrihet/tryckfrihet är lagd på konsultnivå!
JB
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS