Annons

Olympus OM-D

Agent00soul

Aktiv medlem
Cyberphoto säger "Beräknas in i slutet av april"
Hmm... kollar man på alla fyra varianterna kan man konstatera att det står "Beräknas in i slutet av april" på den svarta med och utan objektiv, medan det står "Beräknas in i mitten av maj" på krommodellen med och utan objektiv.
Jag undrar hur pass tillförlitliga de här uppgifterna är. Det låter ju lite konstigt att de skulle få en leverans med enbart svarta i slutet och april och krommodellen i en separat leverans en halv månad senare. Men vem vet?
 

Agent00soul

Aktiv medlem
Olympus bekräftar att leveranstiden på silverfärgade E-M5 är längre. Tydligen har de missbedömt efterfrågan och tillverkat för liten andel silverfärgade.
 

PMD

Aktiv medlem
Ja det här känns inte uppmuntrande alls. Jag tolkar det som att jag ska behöva vänta till en bit in i juni för att jag valde silver och inte känner mig det minst upphetsad över kitobjektivet. Beställde 18:e februari av Scandinavian Photo... http://www.43rumors.com/silver-delay-reports-e-m5-in-holland-and-nokton-17-5mm-video/

Funderar seriöst på att boka en resa till Nederländerna...
Postorderfirmorna där skickar till Sverige, men varken CameraNu eller Kamera Express (som båda refererades till på 43rumors ovan) har någon E-M5 i lager.
 

rasmus_w

Aktiv medlem
Postorderfirmorna där skickar till Sverige, men varken CameraNu eller Kamera Express (som båda refererades till på 43rumors ovan) har någon E-M5 i lager.
Å andra sidan verkar http://www.fotohanskeuzekamp.nl ha nån luddig "leverans om 5-10 dagar"-status. Jag mailade dem och frågade. Fast det gör nog hela världen just nu. Å andra sidan mailade jag Olympus i Sverige och de verkar påstå att alla varianter har börjat levereras. Jag mailade tillbaka och bad dem klargöra.
 

some0neelse

Avslutat medlemskap
Är inne på min andra E-M5....

Svart med 12-50,
Den första hade stora problem med stabiliseringen av sensorn, två dagar sen fick jag den utbytt.
Den jag har just nu startar inte alltid som den ska när jag har mitt EYE-FI kort i huset, vanligt minneskort då fungerar det utan problem.
Så, vi får se hur jag gör, väntar ett litet tag och skickar in den när jag känner att där finns tid!

Och även om det var lite problem så är det en härlig kamera, trist att LR4 inte tar RAW ännu bara, men annars är allt härligt!

Om det är någon som vill köpa mitt 12-50 så är det bara att säga till, eller byta för den delen.

//K
 

some0neelse

Avslutat medlemskap
Har du provat att uppdatera firmware? Tydligen ska det vara problem med riktigt stora minneskort med den första firmware-versionen.
Jupps, tyvärr hjälpte det inte heller.
Eye-fi fungerade bra på kameran med IS Problemet, så tyvärr lutar det åt att de är själva kameran.
Vi får se vad som händer!
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Å andra sidan har du kunnat ta en massa bilder med din E-P3 medan du har haft den. Det var inget dåligt köp.

Jag ångrar inte köpet av min E-PL3 trots att det bara är drygt 2 månader sen jag köpte den. Eventuellt säljer jag den när det blir dags att köpa en E-M5. Eventuellt behåller jag den.
Är det samma batteri i E-P3/E-PL3 som i OM-D ?
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Attans, då blir det till att behålla min Pen alt. komplettera med OM-D som extrahus om jag skulle ge upp DSLR (Canon 7D) helt.
 

Agent00soul

Aktiv medlem
OH-OH.. SMS från Posten om paket från Cyberphoto!
Snabbt iväg till ICA...
Hm... paketet känns lätt. Kan en E-M5 väga så lite? Knappast.
Hemma igen. Snabbt fram med kniven och sprätta upp paketet..
Papper.. den obligatoriska Snickersen.. ett objektiv.. ingen E-M5. Snyft. Men vänta, det är något mer i botten. Det står OM-D på kartongen...
Det är ett BLN-1!
Är jag först med att äga ett sådant?
Ingen av de som har fått sina E-M5 i andra länder verkar ha fått tag i något extrabatteri.

Så nu har jag alltså ett batteri som ingen annan har, men ingen kamera att sätta det i.
 

some0neelse

Avslutat medlemskap
OH-OH.. SMS från Posten om paket från Cyberphoto!
Snabbt iväg till ICA...
Hm... paketet känns lätt. Kan en E-M5 väga så lite? Knappast.
Hemma igen. Snabbt fram med kniven och sprätta upp paketet..
Papper.. den obligatoriska Snickersen.. ett objektiv.. ingen E-M5. Snyft. Men vänta, det är något mer i botten. Det står OM-D på kartongen...
Det är ett BLN-1!
Är jag först med att äga ett sådant?
Ingen av de som har fått sina E-M5 i andra länder verkar ha fått tag i något extrabatteri.

Så nu har jag alltså ett batteri som ingen annan har, men ingen kamera att sätta det i.
Vore det inte värre om du fick en E-M5 utan batteri?!
 

Skarström

Aktiv medlem
Hur ska jag kunna låta bli köpa denna? :) Enda negativa som dpr hittar är i princip att tracking är betydligt sämre än Olympus påstod men i övrigt har den nästan bara fördelar.
 
ANNONS