Annons

Väljer mellan två olika objektiv att använda imorgon!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jbergfoto

Medlem
Jag fotar med en Canon EOS 50D, och har imorgon fått chansen att fota hästar till stuteriets hemsida. Jag undrar vilket av följande objektiv som ger störst chans till bäst bilder (främst skärpemässigt); Canon 70-200 4.0 L USM eller Sigma EX 70-200mm f/2,8 APO HSM DG OS?

Jag är ganska ny på det här och förstår endast att de har samma zoom-möjligheter och att Sigma:t är ljusstarkare - men jag vet ej vilket som ger bäst bilder rent tekniskt i samarbete med min kamera?

Vilket fokuserar snabbast?

Utan att veta....

Snabb fokus = Canon
Skärpan = Canon
Om ljuset skulle tryta = Sigma

Allt beror nog på under vilka ljusförhållanden du har.

Ett stativ är att rekommendera till Canon gluggen

Jag fotar med en Canon EOS 50D, och har imorgon fått chansen att fota hästar till stuteriets hemsida. Jag undrar vilket av följande objektiv som ger störst chans till bäst bilder (främst skärpemässigt); Canon 70-200 4.0 L USM eller Sigma EX 70-200mm f/2,8 APO HSM DG OS?

Jag är ganska ny på det här och förstår endast att de har samma zoom-möjligheter och att Sigma:t är ljusstarkare - men jag vet ej vilket som ger bäst bilder rent tekniskt i samarbete med min kamera?

Vilket fokuserar snabbast?

Canon är bättre skärpemässigt och snabbare AF.
Sigma är ett steg ljusstarkare och har bildstbilisering (som kanske i det här fallet inte är så viktigt om hästarna förväntas röra på sig).
Ska du fotografera utomhus i bra ljus så ta Canon.

ANNONS
Götaplatsens Foto