Annons

Köpråd om teleobjektiv till NIkon D5100

Produkter
(logga in för att koppla)

myhallhansson

Ny medlem
Hej, det har nu blivit dags för mig att utöka min kamerautrustning med ett till objektiv och behöver därför hjälp med vad det finns för olika alternativ att välja på.
Det jag vet i nu läget är att jag vill ha ett teleobjektiv som även fungerar bra som allroundobjektiv.

Står just nu och väljer mellan Sigma AF70-300/4-5,6 DG och Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED men tar gärna emot andra förslag, dock inte med pris över 3000kr.

Kram.

Cyberphoto har 55-300 nu till bra pris 2890:-
Det tar ju vid där ditt andra slutar och är ett riktigt bra objektiv för den pengen.

Thomas

Välj ett nikon till den budget du har. Min rangordning är 70-300VR, 55-300VR, 55-200VR. Titta på prisjakt och objektiv Nikon för lägsta pris nya och titta på ScandinavienPhoto för begagnade och där får du också 6mån garanti på dessa. Men håller med, det var ett bra pris på 55-300.

Hej, det har nu blivit dags för mig att utöka min kamerautrustning med ett till objektiv och behöver därför hjälp med vad det finns för olika alternativ att välja på.
Det jag vet i nu läget är att jag vill ha ett teleobjektiv som även fungerar bra som allroundobjektiv.

Står just nu och väljer mellan Sigma AF70-300/4-5,6 DG och Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED men tar gärna emot andra förslag, dock inte med pris över 3000kr.

Kram.

Köpte ett Nikon 70-300 VR beg, på Scandinavian photo för 3500:- Det var ett riktigt bra köp.
Kan vara värt att kolla beg,marknaden.

ANNONS