Annons

Köpa ny Nikonkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

lindagranstrom

Ny medlem
Hej!

Jag funderar att köpa en ny Nikon kamera och jag har kollat runt lite på olika Nikon kameror. Men jag undrar är om det är stor skillnad mellan Nikon D3100, D3200 och D5100? Då alla dessa ligger i ungefär samma prisklass. Jag är väl mer en hobby/amatör fotograf och jag fota mycket porträtt och djur, vilken av dessa tror ni passar mig bäst?

/Linda

Hej!

Jag funderar att köpa en ny Nikon kamera och jag har kollat runt lite på olika Nikon kameror. Men jag undrar är om det är stor skillnad mellan Nikon D3100, D3200 och D5100? Då alla dessa ligger i ungefär samma prisklass. Jag är väl mer en hobby/amatör fotograf och jag fota mycket porträtt och djur, vilken av dessa tror ni passar mig bäst?

/Linda

Jag rekommenderar D3200 då den är nyast och har fått fina omdömen. Kika in:
http://m.dpreview.com/reviews/nikon-d3200/21

// Johan

Om du funderar på att ta närbilder på krypen du hittar i skogen, kan den utfällbara skärmen på D5100 vara finessen du behöver. I övrigt är de alla bra kameror, och ganska lika varann. D3200 har den nyaste och bästa sensorn, men en sensor är inte allt.

Per.

Senast ändrad:
D3200 är nyare och med den har du möjlighet till trådlös överföring med wu-1a. Detaljerna har jag inte koll på där.

D5100 är dock mycket smidig och den vinklingsbara skärmen har jag haft mycket glädje av. I övrigt sannolikt väldigt likvärdiga kameror.

ANNONS
Götaplatsens Foto