Annons

Sun 38-90 mm som passar FG och F70 men D100?

Produkter
(logga in för att koppla)

PortMan

Aktiv medlem
Jag håller på och testar mina gamla manuella objektiv på ett D100-hus. Tyvärr har jag levt ett långt liv i en Canonvärld vilket märks i min samling gamla objektiv. Canonobjektiven har jag testat med en konverter - med riktigt bra resultat.

Men nu har turen kommit till ett Sun Zoom Makro 38-90 mm. Det har nikonfattning och jag har använt det med en FG20 och under det senaste året med en F70. Bra resultat och inga problem.

När jag nu ska testa det på D100-huset verkar det ta emot???? Jag vill inte ta i så jag skadar huset.

Vad skulle det kunna vara som hindrar monteringen?? Är jag bara för försiktig????

Senast ändrad:
Det skall inte vara något problem att sätta det på en D200 (möjligen kan vissa väldigt gamla pre-AI ha lite problem har jag hört) men montering på D200 vs D70 skiljer inte alls. Däremot är en 38-90 en ganska ointressant brännvidd på DX och skärpan lär inte imponera på 10mp.

D100 kontra D200?

Det skall inte vara något problem att sätta det på en D200 (möjligen kan vissa väldigt gamla pre-AI ha lite problem har jag hört) men montering på D200 vs D70 skiljer inte alls. Däremot är en 38-90 en ganska ointressant brännvidd på DX och skärpan lär inte imponera på 10mp.

Om det passar på en D200 borde de väl även passa till en D100? Eller?

ANNONS
Götaplatsens Foto