Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D800
- Trådstartare PetraB
- Start datum
easyrider
Aktiv medlem
hej hej! ta en titt och ställ frågan i den här tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=138355&page=377
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=138355&page=377
correctamundo
Aktiv medlem
Ett otroligt bra och mångsidigt kamerahus. Har du råd och tänkt tanken så är det bara att köra ;-).
snap01
Aktiv medlem
Jag har bestämt mig för att köpa en ny Nikonkamera. Har kollat runt och funderar på en D800. Är det nån som har erfarenhet av denna kamera???
Jag har två o kameran är bra på mycket men det finns saker som jag inte gillar, men oavsett det är en bra kamera. Det jag inte gillar med D800 är
greppet , klart sämre än tex 5D mark 2
att du inte kan välja storlek på raw vilket du kan göra med canon. Visserligen sitter jag nu på det senaste i datorväg o det rullar på bra men har du en dator med mindre minne än 16gb så märks det. Ang kameran så såg jag att du haft D80 o den mest liknande kameran är D600 som också är en ff men med något lägre upplösning o ett lättare hus. Jag köpte den men sålde den för att jag ville ha två likadana kameror eftersom man blir så van vid kameran när man jobbar med den.
Det jag gillar med D800 är bildkvaliten den är lysande.
Boatmanscall
Ny medlem
Jag har haft min D800E sedan i somras och är fantastiskt nöjd. Trots att jag var tvungen att skicka in den pga av "autofokusfel på vänstersidan". Den motgången bleknar tack vare den bildkvalitet som kameran kan prestera. Nu sitter det bara i fotografen...
Jag bytte från D300 till D800E och då är skillnaden i dynamik, ljuskänslighet och upplösning väldigt stor. Samtidigt som att det är relativt lätt att hitta bland reglage, knappar och i menyer när man varit van D300. Hade egentligen tänkt köpa en D800 men det var längre kö på den och jag fick ett bra pris på E-varianten. Vad gäller E-varianten så kan jag konstatera att bilderna kan bli väldigt skarpa och att jag inte sett några problem med moire. Hur stor skillnaden med/utan E är kan jag inte säga, men det finns ju många tester.
Jag bytte från D300 till D800E och då är skillnaden i dynamik, ljuskänslighet och upplösning väldigt stor. Samtidigt som att det är relativt lätt att hitta bland reglage, knappar och i menyer när man varit van D300. Hade egentligen tänkt köpa en D800 men det var längre kö på den och jag fick ett bra pris på E-varianten. Vad gäller E-varianten så kan jag konstatera att bilderna kan bli väldigt skarpa och att jag inte sett några problem med moire. Hur stor skillnaden med/utan E är kan jag inte säga, men det finns ju många tester.