Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken reflexskärm ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

annsofie8

Medlem
Hejsan!

Jag är en glad amatör som känner att jag skulle vilja investera i en reflexskärm eftersom jag tycker det är kul med porträttfoto. Vill inte lägga ner flera tusen kronor utan vill börja med något rätt enkelt för att komma igång och lära mig mer. Men jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter.

Tittar runt på nätet och hittar bland annat den här: http://fotofyndet.se/product_info.p...=5643&osCsid=598dbbf4e9939ad5eeeea29017f3d76f Är den något att ha?

Finns det något man bör tänka på när man köper reflexskärm?
Vad är det som avgör hur dyr en reflexskärm blir?

Vad är det t ex som gör den här http://www.dustinhome.se/product/5010125252/lastolite-reflexskarm-95-cm-silver-vit/ så mycket dyrare än den jag länkar till ovan, trots att den är mindre?

Tack från Ann-Sofie :eek:)

Lastolite anses vara världens ledande tillverkare av bakgrunder och ljuskontrollsystem, och har varit verksam i över 20 år. De måste hålla en kvalitet som pallar för professionellt bruk

Reflexskärmen som Fotofyndet säljer saknar uppgift om tillverkare, men man kan vara tämligen förvissad om att den är tillverkad av en av alla dessa verkstäder som växer upp som svampar ur jorden framförallt i Kina. De kopierar vad som helst utan att ha någon erfarenhet inom området ifråga. Sådana produkter KAN fungerar acceptabelt och hålla för lättare amatörbruk, men kan också paja nästan omedelbart.

Just en sådan här produkt är väl antagligen inte så riskabel att köpa, men ta först en titt på Lastolites TriGrip Reflexskärmar. Mycket praktiska när man inte har reflexskärmsstativ med sig.
.