Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra köp, newbie teleskop för foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Är Meade ETX 90 ett bra köp för en som enbart ät ute efter att fotografera natthimmeln?<br />Kommer montera 1kg kamera på den.<br />Hur kommer följning att vara, dvs hur länge vågar jag exponera innan den är ur fas.<br />Funderar nämligen på att köpa ett begagnat. Vad är då ett bra pris? Såg att nypris varierade från 6-9000 kr.

Är Meade ETX 90 ett bra köp för en som enbart ät ute efter att fotografera natthimmeln?<br />Kommer montera 1kg kamera på den.<br />Hur kommer följning att vara, dvs hur länge vågar jag exponera innan den är ur fas.<br />Funderar nämligen på att köpa ett begagnat. Vad är då ett bra pris? Såg att nypris varierade från 6-9000 kr.

Du har säkert gjort din hemläxa väl, och är ute efter denna, men jag hittade denna länk
http://www.astropix.com/HTML/I_ASTROP/SCOPES.HTM

som kanske kan vara intressant, ändå. Där verkar refraktorer vara att föredra för just stjärnfoto.

ANNONS
Götaplatsens Foto