Jo. Det är dock så att jag vill helst fota sport och fågel annars, och då är fler bps också önskvärt. Men det får vänta, har just nu D750 och D500, så jag klarar mig. Objektiven kommer jag behålla, förutom kanske 14-24/2,8, hus är inte lika viktigt.
Tack för tipset, jo, 85/1,8G är den 85:a jag har nu. Hade AF-D innan, men för mkt CA och väldigt trög autofokus (iofs inte så bra på G heller, men klart bättre). Jag har funderat på en 1,4-variant, men det blir som sagt troligen 105 mm eller Sigmas 135/1,8 om jag ska köpa något annat. Synd att 135 DC inte verkar tillräckligt bra optiskt för min smak.
Så du gillade inte 20/1,8G alltså? Har för mig jag sett många som gillar det. Eller så kan det ha varit 24 eller 28/1,8G förresten, svårt att hålla koll på alla objektiv! Jag har Sigmas 24 och 35 ART f1,4, men ska absolut sälja ett. Har inte riktigt bestämt mig för vilket, men lutar åt 24, även om jag gillar det mer. Har ju två zoomar som täcker 24 mm. Bokeh är kanske inte den bästa på dessa, men 35 gillar jag klart mer än 35/f2. Det har jag ändå behållit, för jag tänker att det är så litet och man får inte så mkt för det. Fast jag använder det nästan inte... Svårt att hinna med att fota med alla dessa objektiv :-D