Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ny sv kontvertering i xt2 xpro2 mfl?
- Trådstartare interpix
- Start datum
Brix
Aktiv medlem
Det var nog en av Fuji's film simulations du fick se. Antagligen Acros som joakim d nämnde. Det finns flera film simulations både i svartvitt och färg. Film simulationsen är en av anledningarna att skaffa Fuji imo.
Det går även att lägga till dessa i efterhand på RAW-filen i vissa program.
trebh
Aktiv medlem
Det var nog en av Fuji's film simulations du fick se. Antagligen Acros som joakim d nämnde. Det finns flera film simulations både i svartvitt och färg. Film simulationsen är en av anledningarna att skaffa Fuji imo.Det går även att lägga till dessa i efterhand på RAW-filen i vissa program.
Exempel på program där man kan lägga dessa på RAW filen
Hujeta
Aktiv medlem
Exempel på program där man kan lägga dessa på RAW filen
Lightroom CC funkar det med för min xt1, kommer inte ihåg vad menyn heter i huvudet men ligger typ längst ner till höger i menyn under framkallningsmodulen
Flash Gordon
Aktiv medlem
Acros ur kameran eller omvandlad i LR är väldigt användbar och ger en snygg svartvit bild. Nu är det inget magiskt utan ett bra recept på hur färgerna i bilden tolkas vid omvandlingen till svartvitt.
Jag skapade min egen variant för en Canon 5Ds r efter att kikat på receptet från min X-T2.
Ni kan alla skapa er egen Acros variant för er kamera.
Jag skapade min egen variant för en Canon 5Ds r efter att kikat på receptet från min X-T2.
Ni kan alla skapa er egen Acros variant för er kamera.
Bilagor
alfin
Aktiv medlem
Lightroom, Adobe Camera Raw, Fujifilm Raw File Converter EX2, Fujifilm X-Raw Studio, Capture One Pro (med tredjepart profiler).Exempel på program där man kan lägga dessa på RAW filen