Annons

Hjälp, har blandat ihop laddarna 5Dmkiv/80D

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Skulle någon vänlig själ kunna vända på sin originalladdare till sin 5D mkiv/80D och läsa in och ut-ström?
Inte riktigt den infon som dyker upp på google.

Jag planerar att sälja min 80D och håller i båda laddarna vi har. De har samma modellnamn och nummer (de använder samma batterier lpe6/lpe6n), men faktiskt skiljer de i laddström.
Och faktum är att ena laddare är mer kräsen på tredjepartsbatterier.
Jag vill inte råka skicka med tjejens 5D-laddare.

Den ena har input 23va (240v) och output 8.4v - - 1,0a
Och en till text nedanför med input 0.095a (240v)

Den andra har input 27va (240v) och output 8,4v - - 1,2a
Och texten nedanför med input 0,115a (240v).

Super om någon kunde hjälpa.
 

AFJ

Aktiv medlem
Inser nu att mitt inlägg gör att förvirringen blir total! :)

Jag är 98% säker på att detta är originalladdare till min 5D mk IV. Jag äger också en mk III men den är nere i Spanien nu så jag kan inte kolla om jag kanske har växlat laddare någon gång (men det är väl samma batteri/laddare till mk III och IV).
 

Third eye

Aktiv medlem
Ha ha men va fasen...och jag har båda :) trodde det skulle vara lätt.
Tjejens 5D är gråimport, är någon av era köpta från utlandet?
 

Matchfotografen

Aktiv medlem
Min är jag 100% säker på, köpt den ny på Cyberphoto.

Googlade modelnummret (DS510102) på den som du har AFJ och första träffarna för mig är referenser till 7d, 5d mk2 och andra lite äldre modeller.

Men det kan ju va så illa att de skickat med lite olika laddare till 5d mkiv vid olika tidpunkter också, min är köpt för cirka 14 månader sen.
 

Third eye

Aktiv medlem
Min är jag 100% säker på, köpt den ny på Cyberphoto.

Googlade modelnummret (DS510102) på den som du har AFJ och första träffarna för mig är referenser till 7d, 5d mk2 och andra lite äldre modeller.

Men det kan ju va så illa att de skickat med lite olika laddare till 5d mkiv vid olika tidpunkter också, min är köpt för cirka 14 månader sen.
Ah, tack som busen, då vet jag vilken jag ska packa ned :)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Min är jag 100% säker på, köpt den ny på Cyberphoto.

Googlade modelnummret (DS510102) på den som du har AFJ och första träffarna för mig är referenser till 7d, 5d mk2 och andra lite äldre modeller.

Men det kan ju va så illa att de skickat med lite olika laddare till 5d mkiv vid olika tidpunkter också, min är köpt för cirka 14 månader sen.
Tja, här är den nyaste 1A...
https://www.canonrumors.com/forum/index.php?threads/official-lc-e6-chargers-why-change-in-amps-voltage.36141/
 

pemrby

Aktiv medlem
Jag har två mkIV, köpta med ett års mellanrum. En laddare är på 1.0A, den andra på 1.2. Du kan nog lugnt kasta tärning 😀
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Den ena hanterar piratbatterier (Jupio) medans den andra bråkar...blandat ihop även där vilken som var bra :)
Jag skaffade ett ytterligare batteri idag. Det blev ett Hähnel extreme för det skulle ha högst kapacitet.
När jag nu skulle ladda det så uppför det sig inte som ett Canon original batteri.

Indikeringen hur laddat batteriet är blinkar bara deperat på samma sätt hela tiden. Fast batteriet verkar långsamt laddas upp.
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag skaffade ett ytterligare batteri idag. Det blev ett Hähnel extreme för det skulle ha högst kapacitet.
När jag nu skulle ladda det så uppför det sig inte som ett Canon original batteri.

Indikeringen hur laddat batteriet är blinkar bara deperat på samma sätt hela tiden. Fast batteriet verkar långsamt laddas upp.
Precis sp är det på vår också, tar u och sätter i så hoppar det oftast igång. Men då är det alltså på din 5D mkiv-laddare då?
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Precis sp är det på vår också, tar u och sätter i så hoppar det oftast igång. Men då är det alltså på din 5D mkiv-laddare då?
Ja det är på min %D MKIV laddare. LIte svårt att få bra kontakt först. Fst knackar man lite på batteriet så sparkar det igång.
Sedan är det tydligen bara att låta den blinka som den vill. Den verkar ta laddning trots allt. Det är bara lite irriterande att man inte kan se hur mycket laddning den tagit och vad som är kvar. NU för man ge sig till tåls tills den gröna lampan tänds.
 

AFJ

Aktiv medlem
Min är jag 100% säker på, köpt den ny på Cyberphoto.

Googlade modelnummret (DS510102) på den som du har AFJ och första träffarna för mig är referenser till 7d, 5d mk2 och andra lite äldre modeller.

Men det kan ju va så illa att de skickat med lite olika laddare till 5d mkiv vid olika tidpunkter också, min är köpt för cirka 14 månader sen.
Jag har visserligen ägt en 7D för länge sedan men jag är säker på att den laddaren fick killen som köpte den av mig.

Min 5D mk IV är köpt på Cyberphoto 2016-12-29

Kanske har man bytt laddare under produktionstiden - det verkar ju så av tråden på Canon Rumors att döma.
 

Matchfotografen

Aktiv medlem
Jag har visserligen ägt en 7D för länge sedan men jag är säker på att den laddaren fick killen som köpte den av mig.

Min 5D mk IV är köpt på Cyberphoto 2016-12-29

Kanske har man bytt laddare under produktionstiden - det verkar ju så av tråden på Canon Rumors att döma.
Ja det är ju flera kameror som är samtidigt i produktion som kör samma batterimodell och laddare så det är ju inte orimligt att det sker förändringar av diverse anledningar.

De kanske till och med har flera tillverkare vars märkning/detaljer skiljer men att det är inom ramarna för nån spec så Canon packar med det de har i lager för stunden.

Vi blir kanske inte klokare än att det verkar variera med de underlag vi har.. :)
 

PMD

Aktiv medlem
Nästan det första jag gör när jag har packat upp en ny kamera är att märka laddaren med kamerans modellnamn. Jag använder dymotejp, men det går ju att skriva för hand på en liten klisterlapp också.
 
ANNONS