Annons

Köpråd på Fotosidan Köp&Sälj

Produkter
(logga in för att koppla)
Killen hade en sony 100-400 ute också, jag ställde frågan om att få se den på plats och fick svaret:
Hej
Ser nu det blivit fel plats på annonsen. Åhus är rätta platsen. mvh
 

torbeno

Aktiv medlem
Hitta.se/Eniro gav inget. Googlade och fick inget heller. Nu har jag lagt in en varning på något som heter 180.se.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Kan ni ge ange numret här? Jag håller på och funderar på att köpa objektiv som jag personligen inte kan hämta. Hans nummer är inte registrerad på hitta.se
Tyvärr är annonsen borttagen som ni diskuterar. Tips till nästa gång är att skärmdumpa och lägga ut bilden här.

/stefan
 

Ventures

Aktiv medlem
Vad blev priset? Själv köper jag inte dyrare saker på distans än att jag kan ta det på "blåskontot". Oaktat om det är ett fyndpris.
 

torbeno

Aktiv medlem
Vad blev priset? Själv köper jag inte dyrare saker på distans än att jag kan ta det på "blåskontot". Oaktat om det är ett fyndpris.
10 k. Jag har hittills aldrig blivit blåst. Jag handlar rätt friskt från alla håll och kanter. Kollar såklart alltid upp säljare och har i bakhuvudet men detta var en miss från min sida. VI får se vad polisen gör. Har en god vän som är polis och som tände på alla cylindrar här.
 

Idomin

Medlem
Personen via den annonsen med a7mk3 försökte också blåsa mig och skriver fortfarande i mail. Var försiktiga!
 

esbtse

Aktiv medlem
Tycker det har fungerat bra att köpa och sälja via fotosidan. Det är en av anledningarna att jag är kvar på detta forum.

Dock var jag inte nöjd med ett köp av ett begagnat 70-200/2.8 Zoom då den var mer sliten än jag var villig att acceptera men det var mitt eget fel och inte säljarens.

Efter det började jag köpa nya optik i stället för begangnade men jag säljer via Fotosidan fortfarande. Jag säljer enbart till medlemmar med långhistorik och som har uppladdade bilder. Det är lika viktigt för mig att köparen är nöjd som det är att jag är nöjd med affären. Blir då inga problem.

Finns dock vissa optik som jag kan tänka mig köpa begagnad som 5omm till 503CW Hasselblad, Zeiss 85mm/1.4 till Nikon samt 400mm/2.8 till Nikon.
 
Senast ändrad:
ANNONS