ztenlund
Aktiv medlem
Jag tror att invecklingsavdelningen tog fram funktionen helt dagen till ära...Så inte linsskydda alltså? Jag har aldrig sett nåt liknande förut, måste jag tillstå. Och nog tror jag jag kan använda blixt med mina objektiv???
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att invecklingsavdelningen tog fram funktionen helt dagen till ära...Så inte linsskydda alltså? Jag har aldrig sett nåt liknande förut, måste jag tillstå. Och nog tror jag jag kan använda blixt med mina objektiv???
Adventure CS20
Den går lätt att ta ut och in ur väskan. Jag har lagt i lite extra stoppning i botten (tog en mellanvägg från en gammal kameraväska) på den så att kameran ska ligga stilla.Tack! Och det blir inte trångt för kameran? Enligt specen är den också bara 3.5cm på tjocken. Och kameran ska ju vara 4.1. Man vill ju inte dra ut den som en vinkork liksom.
![]()
Adventura CS 20
The Adventura CS 20 pouch offers rugged protection for compact cameras with a custom-molded base and weather resistant zipper to safeguard gear from moisture, debris and impact.www.lowepro.com
Adventure CS20: 8.5 x 3.5 x 14 cm
Taho CS20: 7.8 x 3.5 x 13 cm
Min heter Adventure CS20. Denna ska hålla för ett regnväder då blixtlåset är förseglat.Är det den här?
![]()
Lowepro Kameraväska Tahoe CS 20 Svart
Tahoe CS 20: För kompaktkameror Tahoe CS 20 är en smidig och praktisk väska för din kompaktkamera. Den är designad för att skydda din kamera mot stötar och rewww.cyberphoto.se
Den går lätt att ta ut och in ur väskan. Jag har lagt i lite extra stoppning i botten (tog en mellanvägg från en gammal kameraväska) på den så att kameran ska ligga stilla.
Bild tagen med RX100 vii med variabelt ND-filter på objektivet.
![]()
2021-07-14RoÌssoÌholmsaÌn033.jpg
www.fotosidan.se
När jag skulle köpa min RX100 så kollade jag även på Canon G7X av senaste modellen. Men efter att tittat på massa jämnförande tester på YT så föll valet på Sonyn då AF visade sig vara långt mycket bättre.Jag tycker mycket om min RX100 mk1. Hadde mk4 men solgte den. Tyckte ej om sökaren. Kolla även på Canon G9X och G7X serien dom kan vara billigare. Fördelen men Sony RX100 mk1 är att den är mindre och lättare än dom andra RX100. Ingen större skillnad på bildkvaliteten.
Javisst ja! Så var det. Man kan du inte använda nåt gratisprogram, t.ex. darktable, för själva konverteringen och sen redigera i Lightroom?....
Hur menar du "själva konverteringen", från vad till vad? Jag fotograferar enbart i RAW och redigerar dessa i LR.
Nån som tror det kommer en RX100MVIII ?