Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
32" bildskärm för redigering
- Trådstartare perhel
- Start datum
A I Nikolis
Aktiv medlem
För just foto och video är det väl bättre med en platt eftersom det bättre visualiserar hur mediat kommer se ut utskrivet eller på en TV. Själv använder jag LG 32" 4K ergo som förmodligen är det bästa som går att få för priset, går att hårdvarukalibrera och stativet är fantastiskt.
www.inet.se
Har du högre budget så är de nya OLED-skärmarna helt klart bättre. Det är vad jag skulle satsa på om jag köpte nytt idag.
www.inet.se
LG 32" UltraFine 32UN880K IPS 4K Ergo USB-C
LG 32" UltraFine 32UN880K IPS 4K Ergo USB-C finns hos Inet! Sveriges bästa datorbutik med det senaste för gaming- & teknikentusiaster.
Har du högre budget så är de nya OLED-skärmarna helt klart bättre. Det är vad jag skulle satsa på om jag köpte nytt idag.
Datorskärm - Bildskärm för en optimal upplevelse - Fri frakt
Utforska vårt utbud av datorskärmar. Upplev skarpa bilder och förbättrad produktivitet med våra högpresterande skärmlösningar. Köp redan idag.
perhel
Aktiv medlem
Tack för tipset, den verkar bra. Jag har idag en Dell 27" U2719D (2560x1440) som är fabrikskalibrerad. Jag är nöjd med den men vill ha större skärm eftersom jag redigerar mest i 4K från drönaren. Hur är det med din skärm är den kalibrerad från början?För just foto och video är det väl bättre med en platt eftersom det bättre visualiserar hur mediat kommer se ut utskrivet eller på en TV. Själv använder jag LG 32" 4K ergo som förmodligen är det bästa som går att få för priset, går att hårdvarukalibrera och stativet är fantastiskt.
![]()
LG 32" UltraFine 32UN880K IPS 4K Ergo USB-C finns hos Inet! Sveriges bästa datorbutik med det senaste för gaming- & teknikentusiaster.www.inet.se
![]()
Utforska vårt utbud av datorskärmar. Upplev skarpa bilder och förbättrad produktivitet med våra högpresterande skärmlösningar. Köp redan idag.www.inet.se
Tänker blir inte ikoner och text väldigt smått i förhållande till QHD?
A I Nikolis
Aktiv medlem
Fabrikskalibrerade skärmar är sällan så korrekta som de påstås vara, framförallt inte med hänsyn till t.ex belysningen i ditt rum.
Kör du Mac eller Windows?
Kör du Mac eller Windows?
Brix
Aktiv medlem
Med "svängd" menar du böjd/välvd? Personligen skulle jag inte vilja ha det på en widescreen-skärm då jag helt enkelt inte tycker det är brett nog. Tror inte ens det finns många böjda/välvda widescreen-skärmar. På ultrawide-skärmar är det ju däremot bra.
Jag planerar själv att köpa ny skärm inom en någorlunda snar framtid och det blir nog antagligen en 32" 4k skärm och för min del blir det definitivt en OLED. Efter att blivit OLED-frälst för ett antal år sen så vill jag verkligen inte ha några LCD-skärmar i mitt liv längre
Just nu lutar det mest åt nån av Asus nya "Trueblack glossy"-modeller.
Har läst flertalet recensioner på diverse 32" 4k OLED-modeller och trots att de flesta av dem är gaming-skärmar så har de stor färgrymd och verkar även ha riktigt bra färgåtergivning(åtminstone efter kalibrering) så de verkar kunna lämpa sig bra även till mer färgkritiskt arbete.
Sen är väl fabrikskalibrering helt ok, men det bästa är ju såklart att kalibrera skärmen själv. Skärmar ändras ju även över tid så det mest optimala är ju att kalibrera om den emellanåt.
Jag planerar själv att köpa ny skärm inom en någorlunda snar framtid och det blir nog antagligen en 32" 4k skärm och för min del blir det definitivt en OLED. Efter att blivit OLED-frälst för ett antal år sen så vill jag verkligen inte ha några LCD-skärmar i mitt liv längre
Har läst flertalet recensioner på diverse 32" 4k OLED-modeller och trots att de flesta av dem är gaming-skärmar så har de stor färgrymd och verkar även ha riktigt bra färgåtergivning(åtminstone efter kalibrering) så de verkar kunna lämpa sig bra även till mer färgkritiskt arbete.
Sen är väl fabrikskalibrering helt ok, men det bästa är ju såklart att kalibrera skärmen själv. Skärmar ändras ju även över tid så det mest optimala är ju att kalibrera om den emellanåt.
Erik Schalin
Aktiv medlem
ALLA skärmar är fabrikskalibrerade.Tack för tipset, den verkar bra. Jag har idag en Dell 27" U2719D (2560x1440) som är fabrikskalibrerad. Jag är nöjd med den men vill ha större skärm eftersom jag redigerar mest i 4K från drönaren. Hur är det med din skärm är den kalibrerad från början?
Du behöver en kalibrator!
perhel
Aktiv medlem
Nu är den beställd, den blir säkert braFör just foto och video är det väl bättre med en platt eftersom det bättre visualiserar hur mediat kommer se ut utskrivet eller på en TV. Själv använder jag LG 32" 4K ergo som förmodligen är det bästa som går att få för priset, går att hårdvarukalibrera och stativet är fantastiskt.
![]()
LG 32" UltraFine 32UN880K IPS 4K Ergo USB-C finns hos Inet! Sveriges bästa datorbutik med det senaste för gaming- & teknikentusiaster.www.inet.se
![]()
Utforska vårt utbud av datorskärmar. Upplev skarpa bilder och förbättrad produktivitet med våra högpresterande skärmlösningar. Köp redan idag.www.inet.se
Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Vilken skärm valde du då? 
perhel
Aktiv medlem
Vilken skärm valde du då?![]()
LG32UN880 ERGO blev det, nog svårt att hitta något bättre för 4984kr
Senast ändrad:
A I Nikolis
Aktiv medlem
Jag hoppas inte du köpte från Computersalg, för när jag skulle köpa min så fick jag två olika exemplar efter varandra som båda fick skickas tillbaka båda pga produktionsfel på panelen (en hade synliga ränder, en hade en litet jack i ytan) och det var tydligt att deras sortiment bestod av andrahandssortering med små produktionsfel. Tredje och sista gången köpte jag av Inet och fick ett perfekt exemplar, som dessutom hade annorlunda låda vilket styrkte min teori om de billigaste butikernas andrahansssortering.
Kolla ditt exemplar NOGA när du får det och skicka omedelbart tillbaka om det skulle vara något fel.
Sedan är det inte fel att följa de andras tips om att skaffa OLED istället.
Kolla ditt exemplar NOGA när du får det och skicka omedelbart tillbaka om det skulle vara något fel.
Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Cumputersalg är ett jäkla bluffföretag. En del varor har de öht inte i lager, varken själva eller hos grossist. De tar upp beställning, tar emot betalning och SEN försöker de få tag på varan ifråga. Leveranstiden uppdataras hela tiden och skjuts längre och längre fram. Det heter nåt när de gör så där, men jag har glömt vad.
perhel
Aktiv medlem
Nejdå, jag beställde från Amazon. Jag har handlat mycket där har aldrig varit några problem med support eller returer där.Jag hoppas inte du köpte från Computersalg, för när jag skulle köpa min så fick jag två olika exemplar efter varandra som båda fick skickas tillbaka båda pga produktionsfel på panelen (en hade synliga ränder, en hade en litet jack i ytan) och det var tydligt att deras sortiment bestod av andrahandssortering med små produktionsfel. Tredje och sista gången köpte jag av Inet och fick ett perfekt exemplar, som dessutom hade annorlunda låda vilket styrkte min teori om de billigaste butikernas andrahansssortering.
A I Nikolis
Aktiv medlem
Nejdå, jag beställde från Amazon. Jag har handlat mycket där har aldrig varit några problem med support eller returer där.
Det var nog lite bättre i alla fall. Men om det är några problem med den (kolla lite från avstånd på en grå bild i helskärm) så får du skicka tillbaka och köpa från en ordentlig återförsäljare istället, typ Inet.
Erik Schalin
Aktiv medlem
2 sek sökning:
photoshop menus size
Sök istället efter photoshop menues size
AI-översikt

To adjust the size of Photoshop's menus, go to Edit > Preferences > Interface (Windows) or Photoshop > Preferences > Interface (Mac), and under the "Text" section, select a new value for UI Font Size. For the changes to take effect, you will need to close and restart Photoshop.
photoshop menus size
Sök istället efter photoshop menues size
AI-översikt

To adjust the size of Photoshop's menus, go to Edit > Preferences > Interface (Windows) or Photoshop > Preferences > Interface (Mac), and under the "Text" section, select a new value for UI Font Size. For the changes to take effect, you will need to close and restart Photoshop.
A I Nikolis
Aktiv medlem
Vilket lyft jämfört med min DELL qhd skärmen, mycket skarp och fin skärm med fina färger direkt ur lådan. Däremot tycker jag att stativet är sådär ganska vingligt och högtalaren är ju inte mycket att hurra för
Menyerna i PS blir dock grymt små, inställning där?
Justera UI scaling (vet inte vad det heter) i skärminställningarna till 150 eller 200%. Nu vet jag inte hur det är på Windows, men på Mac om man använder 200% så påverkas inte upplösningen av själva bildmaterialet, utan endast storleken på programmens element. Så när jag t.ex arbetar i Lightroom så är menyernas storlek som om det var en 1080p-skärm, men bilderna visas med korrekt 4K-upplösning så att jag inte förlorar någon nytta av skärmupplösningen. Prova dig fram där. Har inte exakt koll på hur det är på Windows som sagt.
perhel
Aktiv medlem
ok, det ska jag absolut göra. Håller på att renovera databordet nu men ska kolla nät alla prylarna är på platsJustera UI scaling (vet inte vad det heter) i skärminställningarna till 150 eller 200%. Nu vet jag inte hur det är på Windows, men på Mac om man använder 200% så påverkas inte upplösningen av själva bildmaterialet, utan endast storleken på programmens element. Så när jag t.ex arbetar i Lightroom så är menyernas storlek som om det var en 1080p-skärm, men bilderna visas med korrekt 4K-upplösning så att jag inte förlorar någon nytta av skärmupplösningen. Prova dig fram där. Har inte exakt koll på hur det är på Windows som sagt.