Annons

Kvarlämnad utrustning i gammalt hus

Produkter
(logga in för att koppla)

Chrisss

Ny medlem
Hallå!

Vi har köpt ett hus med lite mörkerlampor, backdroprullar samt två kar som jag misstänker används till framkallning av fotografier. Jag har några funderingar:

1. Finns det något eftermarknadsvärde i denna utrustning så att det är värt att sälja?
2. Kanske finns det något när ute som har alternativa ideer på användningsområden?

Stora bänken är märkt AB VILHELM JOHNSEN

Finns i norra Stockholm
1000008676.jpg1000008685.jpg1000008677.jpg1000008683.jpg

Senast ändrad:
Viss eftermarknad finns, särskilt bland entusiaster av analogt foto. Men värdet lär som helhet vara ganska begränsat.

Mörkerlampor och kar kan man nog få några hundralappar styck för, så även för backdrop-rullarna.

Bänken är kanske intressant för samlare eller studios. Gissar på att det går att få 1000-2000 kr för den i bästa fall.

Hade jag haft plats hade jag bjudit 3000-4000 för allt.

Om man skall bygga ett mörkrum så ser bänken bra ut. Till vänster kan man skölja kopior. Vattnet kommer längs botten riktat lite framåt för att skapa cirkulation. Termostatblandare för att hålla jämn temperatur.

Eftersom sånt där måste hämtas är det bra om du anger ort och helst också mått. Underlättar för en ev köpare.

Bänkarna är värda ganska mycket pengar. Det är bara någon vecka sedan jag såg någon som annonserade efter att få köpa, jag minns inte var bara. Det kan ha varit i en grupp för analoga fotografer på GB.

Tack för input och info, kanske värt att skapa en riktig säljtråd i forumet också. Ska kolla upp om jag hittar gruppen på fb du nämnde. Grejerna finns i norra Stockholm. Kan uppdatera inlägget;)

Om Tack för input och info, kanske värt att skapa en riktig säljtråd i forumet också. Ska kolla upp om jag hittar gruppen på fb du nämnde. Grejerna finns i norra Stockholm. Kan uppdatera inlägget;)
Om du vill sälja sakerna så lägger du in en annons om det bland köp och sälj. 😉
Forumet är till för att ställa frågor och diskutera.

/Jon

Men det var ju det du gjorde, ställde frågor inför försälning.;)

Hade det varit för ett antal decennier sen hade jag varit spekulant. Nu har jag varken plats eller råd (råd att hålla på med film alltså!). Men lycka till, tror nog att filmälskare som bor lämpligt kan vara intresserade. Prova typ Blocket också, lite större synlighet där. Med lite tur tror jag också att du kan få en del för det. Och om du inte har tur är det ju bättre att slumpa bort det än att skrota fina grejer.

ANNONS
Götaplatsens Foto