Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Infoga ramar

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Jag undrar om ni kan tipsa om hur jag får tag på ramar att använda i Photoshop. Tänker tex att kopiera en bild och ha en ram som ser ut som ett negativ med KODAK och bildnumrering. Eller att lägga en bild i en ram som ser ut som en Polaroidbild. Kan även vara ramar med olika streck runt bilden.

Jag undrar om ni kan tipsa om hur jag får tag på ramar att använda i Photoshop. [...]
ON1 Effect har det som en av sina presets, i ON1 Effect 2025 som du just nu kan få gratis. Funkar dock inte i Photoshop så du får mellanlanda bilden i ON1. Jag har inte provat preseten men antar väl att den fungerar.
eller
Jag har en PSD-fil som funkar på det sättet, med lager för texten så du kan skriva vad du vill vid perforingshålen, färdiga mallar för Fuji Velvia och Kodak TMAX 400. Kan skicka den till dig om du vill.
eller
Det finns säkert någon färdig plug-in för Photoshop men ingen jag känner till på rak arm.

ANNONS
Götaplatsens Foto