Annons

Menyfråga D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Warbird

Aktiv medlem
Problemet: När jag vill ändra bländare (eg. inställning på främre ratten beroende på förval) så måste jag "väcka" den innan det går att ändra. Alltså även direkt efter att jag tagit en bild så måste jag klicka till på slutaren för att kunna ändra bländare.

Det finns säkert någon menyrad att ändra för att ändra det, men jag kan inte hitta den.
Finns här någon som kan hjälpa mig hitta?
 

Makten

Aktiv medlem
Du kan ställa in hur länge ljusmätningen ska vara aktiv, och denna inställning lär du hitta tillsammans med övriga relaterade menyer för ljusmätning och exponering.
 

Warbird

Aktiv medlem
Du kan ställa in hur länge ljusmätningen ska vara aktiv, och denna inställning lär du hitta tillsammans med övriga relaterade menyer för ljusmätning och exponering.
Det enda jag hittar där är C2 "Auto meter-off delay" och den står på 16s!

Som jag har det så spelar det ingen roll hur snabb jag är efter ett skott, det går inte att ändra utan att halvklicka på slutaren igen.

Fler förslag?
 

Cronholm

Aktiv medlem
Det enda jag hittar där är C2 "Auto meter-off delay" och den står på 16s!

Som jag har det så spelar det ingen roll hur snabb jag är efter ett skott, det går inte att ändra utan att halvklicka på slutaren igen.

Fler förslag?
Tror att det beror på att du låter kameran visa bilden på LCDn. När denna visas så funkar inte vare sig främre eller bakre ratten/hjulet. Vad som händer när du trycker på slutaren är att bildvisningen stängs och alla fotograferingssystem går igång, Om du stänger av visning kanske det funkar. Värt att prova iallafall.
 

Warbird

Aktiv medlem
Tror att det beror på att du låter kameran visa bilden på LCDn. När denna visas så funkar inte vare sig främre eller bakre ratten/hjulet. Vad som händer när du trycker på slutaren är att bildvisningen stängs och alla fotograferingssystem går igång, Om du stänger av visning kanske det funkar. Värt att prova iallafall.
Där satt den!

Tackar!
 
ANNONS