Annons

Camera raw funkar ej

Produkter
(logga in för att koppla)

jontesfoto

Aktiv medlem
Har ändrat formatet till raw i min nikon d300 men när jag ska lägga in bilden i camera raw så kommer det bara upp ett felmedelande.
någon som kan hjälpa mig med dethär?
 

Ravestream

Aktiv medlem
Har ändrat formatet till raw i min nikon d300 men när jag ska lägga in bilden i camera raw så kommer det bara upp ett felmedelande.
någon som kan hjälpa mig med dethär?
Vilket program använder du (verision) ? vad säger felmeddelandet ?

Misstänker det kan vara så att du behöver uppgradera, men kan ju även vara annat men en print på felmeddelandet skulle nog hjälpa en hel del.
 

Walle

Aktiv medlem
Har ändrat formatet till raw i min nikon d300 men när jag ska lägga in bilden i camera raw så kommer det bara upp ett felmedelande.
någon som kan hjälpa mig med dethär?
Det är något fel på min bil, kan du hjälpa mig med det? Lite svårt utan att veta vad det är för bil, årsmodell och hur felet yttrar sig ;)

Vad får du för felmeddelande? Vad står det?? Vilken version av camera raw har du? Vad för program är målprogram för konverteringen (ps, elements, ?), vilken version av det programmet använder du.
 

Torparfarsan

Avslutat medlemskap
Har ändrat formatet till raw i min nikon d300 men när jag ska lägga in bilden i camera raw så kommer det bara upp ett felmedelande.
någon som kan hjälpa mig med dethär?
Jaha?! Du vill ha hjälp men lämnar ingen felbeskrivning. Misstänker att det är få som kan bistå med råd utan en ordentlig felbeskrivning. Och hur lyder felmeddelandet?

Är ACR uppdaterat så att det klarar RAW-filerna från din kamera? Det kan ju faktiskt vara så enkelt som att den version av ACR du har är så pass tidig att den inte omfattar RAW-filerna från Nikon D300 och då gäller det att uppdatera ACR.
 

Tell

Aktiv medlem
Ja antagligen har han gammalt Camera Raw. Så sök lite här i forumet, för exakt samma problem har varit uppe sisodär 24058 gånger förut.
 

Walle

Aktiv medlem
Trådstartaren får gärna lästa första inlägget i den här tråden. Den har ingenting med ACR att göra, däremot visar trådskaparen exceptionellt gott exempel på hur man frågar och lämnar tillräcklig information så det går att ge ett svar.
 

jontesfoto

Aktiv medlem
Not right kind of document i princip är det som kommer upp.
har version 5.5 av acr trodde det va självklart att man uppdaterar programvaran man har fel med så tyckte det va lite onödig information
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Not right kind of document i princip är det som kommer upp.
har version 5.5 av acr trodde det va självklart att man uppdaterar programvaran man har fel med så tyckte det va lite onödig information
Not right kind of document brukar man få upp om kameraprofilen inte är uppdaterad i ACR. Har du installerat den på rätt sätt?
Ta inte illa upp, jag bara kollar, eftersom jag vet flera som gjort fel. Du kanske har järnkoll på hur man gör. (Pratar Windows här, inte Mac)
 
ANNONS