Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa objektivet till Canon 7D

borgudd

Ny medlem
Hej
Jag undrar om någon kan ge mig råd ang objektiv till min nya Canon 7D.
Jag tar en hel del bilder på safari och behöver ett lite tåligare objektiv, jag har tittat på Canon 28-300 3,5-5,6 det vita objektivet. Tänkte att det var bra då det både kan ta tele och närbilder så man inte behöver byta objektiv mitt i dammet.
Vet någon om detta är ett bra val? Är objektivet bra till min kamera eller finns det ett bättre alternativ?
Tacksam för alla svar.
Canon 100-400 L ,, finns för 15500, prisvärt och fruktansvärt skarpt!
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det är en annan sak att det kan komma en bildörrsnosare, förstås. Sådana vill man inte ha i mitt exempel ovan, för då är det verkligen dags att lägga benen på ryggen!
Till bildörrsnosarna på safarin (t ex hyenavalpar eller unga lejon) behöver man en andra kamera. Antingen ett extra dslr-hus eller en bra kompaktkamera. Gärna en som kan filma, enligt min erfarenhet.
 
ANNONS