Annons

Nikon 50 mm 1,8?

Produkter
(logga in för att koppla)

kojbojflickan

Aktiv medlem
Jag har provat en massa olika grejer med bländare, iso, expneringkompensation mm. och bilderna blir bra ( när man väl ställt in rätt ljus mm). mMen bilderna blir så brusiga jämfört med Auto.
Jag har en extern blixt men fotar ju mest ögonblicksbilder, så den är väldigt klumpig att släpa omkring på.
 

Queenza

Medlem
Kör också med D90 och jag vart så frälst vid min sambos 50mm att jag nu ÄNTLIGEN har köpt mig ett eget. :-D

Lätt, liten och smidig att ha med sig då den inte väger speciellt mkt! Såg ts skrev för ett tag sen, men ändå! .-D
 

johan_086

Aktiv medlem
Jag har 50 1,8 till min D90, och jag tycker att detta objektiv presterar fantastiskt bra. På full bländaröppning är det godkänt, men det är när man bländar ner till 2,8 som det börjar bli riktigt skarpt. Efter bländare 4 skulle jag gissa (Utan att läsa diagram från tester) att det knappt blir så mycket skarpare.

Dock kan jag känna att det är lite väl mycket tele på en D90, jag hade nog egentligen föredragit en 35:a, men eftersom jag vet att jag kan trilla ner i FF-träsket när som helst så håller jag mig från det.
 

lynxx

Avslutat medlemskap
Ett 50/1,8 och ett bra stativ och du kan ta underbara nattbilder.
Med det infallande ljuset från ett fönster (inte direkt solljus då alltså) så kan du ta fantastiska porträttbilder med denna glugg. Lägg fokus på ögonen och kör på bländare 1,8 - 4 (variera lite) får du se.... Wunderbar!
 
ANNONS