Annons

Canon Extender EF 2x II eller Canon Extender EF 2x III

Produkter
(logga in för att koppla)

SvenneDuva

Ny medlem
Bockajakten närmar sig!

Kul att höra era positiva erfarenheter från den nya 2,8 och speciellt i kombo med den nya konvertern. sen tillhör jag sällanköparen som hellre handlar nåt riktigt från början och sliter på det i halv evighet - årskostnaden blir ju inte så häftig då hur som helst, och så får man ju njuta av grejerna från första stund. och mot bakgrund av dina argument att man sannolikt inte lära komma så där värst mycket längre i första taget med optiken så känns det ju så mycket mer motiverat att satsa "all in" från början!

halv evighet tillbaka fick jag ärva en "analog" Nikon. vid den här tiden visste jag inte så mycket om nåt. kameran är utrustad med en 50/1,4 och sen snubblade jag över en 105/2,0. inte förrän jag fick för mig att skaffa en zoomlins fattade jag vad linserna betydde för fotograferingen. zoomlinsen var ljussvag och optiskt usel - nu fattade jag galoppen och lärde mig uppskatta mina ljusstarka härliga gamla nikongluggar!

Trots total avsaknad av automatik så har ett av syskonbarnen som fick en D80 tillsammans med en kitlins för några år sedan lagt rabarber på linserna och använder dem flitigt för att de är bara så mycket roligare att jobba med ljusstarka kvalitetsgluggar! gott betyg på antikviterna!

Så nu blir det full satsning för min del - tack för tips och kommentarer. och det blir definitvt senaste versionen konverter.

Om klövvilt var ett av dina favomotiv så kanske det kan bli det i vår familj också - dottern som är "delägare" i kameran ska på sin första bockajakt på till helgen - sen får vi se om hon skjuter med kanon eller Canon!

Tack och hej!
 
ANNONS