Annons

EOS 5D Mark III eller EOS 1D X

Produkter
(logga in för att koppla)

Igel

Aktiv medlem
Tipsar om att om du ska kränga 7d och 10-22an så kan ett budgetalternativ vara en Ef 17-40 F4. Du hade ju 1.6x 10 innan så det blir bara en millimeter som skillnad. Det är en prisvärd glugg och den bör ju räcka för lite publikbilder. Jag gillar min stenhårt.
 

MatsFald

Aktiv medlem
Tipsar om att om du ska kränga 7d och 10-22an så kan ett budgetalternativ vara en Ef 17-40 F4. Du hade ju 1.6x 10 innan så det blir bara en millimeter som skillnad. Det är en prisvärd glugg och den bör ju räcka för lite publikbilder. Jag gillar min stenhårt.
Nu blev jag osäker på vad jag vill ha/behöver. Med mitt 10-22 får jag precis med hela målet när jag står bakom målet, hur stor blir skillnaden med en fullformat och ett 16-35 ? Jag blir lite osäker på att gå upp till bländare 4:a då jag kommer fota en del innebandy i sunkiga hallar med dåligt ljus.
Någon här som har ett 16-35/F2,8 och kan visa någon bild så man ser hur mycket vidvinkel det är ?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Lika mycket

Du får lika mycket vidvinkel med fullformat och kan höja iso ca 1,5 x för samma brusprestanda. MAO vinner du lite grand jämfört med 7D + 10-22.
 
ANNONS