Annons

Canons kvalite?

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Blir så less,, måste få gråta av mig en skvätt..
Läser mer o mer om tekniska problem i Canon forumet, klart att som säljer en hel del kameror så att det rimligt, men nu när ja själv har problem både med kamera och batterigrepp börjar man ju undra.

AF i min Canon hus känns segare.. köpte mitt Tamron 28-75 kunde fokusera bra även i mörka situationer, men nu känns det segare och zommar in o ut och hittar inte lika ofta. Inbillning från min sida tro eller kan AF bli slöare?

Sen har min "zoom" knapp slutat reagera verkar funka ibland, men oftast är den helt död, verkar va glapp.

Sen har ja upptäckt en död pixel som bara dök upp från ingenstans.
Sen har en knapp på mitt batterigepp fastnat och går inte att trycka in...

Det positiva är att ja har garanti kvar, sämsta är att min foto kurs börjar nu på Onsdag, lämnar ja in den kommer ja säker va utan den en måndad och då är kursen slut...

Blir så less...
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Lämna in kameran till:

Canon RCC, Servicecenter
Tel. 031-720 34 80
Krokslätts Fabriker 16, 43137 MÖLNDAL

Pratar du med dom och berättar hur det ligger till så brukar det aldrig vara problem, dom kan ev lägga dig på förtur i ev kö.

Ang canons kvalitet så ska du inte måla fan på väggen. Alla saker går sönder, vissa har mer otur än andra ås är det bara. Är inne på min 3 Canon, min nuvarande 20D, aödrig varit minsta fel på dom... förutom när jag köpte den mend et fixades på någon dag bara. Sedan har den gått som tåget utan minsta problem. Tycker inte heller det verkar vara mycket skriverier i forumet om fel på just Canon, inte mer än andra fabrikat, snarare tvärtom.

sedan så skriver knappast folk ett inlägg för att deras kamera startade som den skulle när dom skulle plåta, man skriver oftast om man har problem, precis som du, så då vekar felen vara mer frekventa än vad det kanske verkligen är.

Lycka till
 

peber

Aktiv medlem
Alltid trist att höra sånt här... Jag kan visserligen inte svara direkt på dina frågor men mitt förslag är att du ringer till Canons verkstad i Mölndal måndag morgon och hör om de kan hjälpa dig att snabba upp jobbet. Jag har inte själv behövt anlita dem men en jobbarkompis har gjort det och fått utmärkt service.

Från canon.se:
Canon RCC (Göteborg)
Krokslätts Fabriker 16
431 37 Mölndal
Tel. 031 720 3480


/P

(edit: oops, inte först... :) )
 
ANNONS