Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan akademi

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
Skall det vara så förbenat svårt att låta medlemmarna själva avgöra vad de vill skall visas på sina profilsidor? Det går ju utmärkt när det gäller kameraväskan till exempel. Det är väl inte svårare med alla dessa tillägg, bara att fixa så man kan kryssa i om man vill att de skall synas eller inte liksom?
 

pictorhayes

Aktiv medlem
Kan bara hålla med - initiativet att ha kurser är bra, men iden att lägga upp vilka kurser man INTE gått är befängd. Gör om gör rätt!
 

erdeljan

Aktiv medlem
Jag kommer att ta alla kurser bara för att det inte skall stå att jag är dålig på fotografi. Har man läst alla kurser så är man exemplariskt! Hahahahahahahhahaahhah

Nej men skämt å sidan, här handlar det om inkomst till FS, tänk till lite och ta bort dessa löjliga information.

Detta liknar det där med reklam när någon som ansvarar för sidan skrev "ha inte adblock plus eftersom vi inte drar in pengar då" hahahahahahahhahaaaaa :D
Jag betalar dvs stödjer FS och vill inte ha reklam, därför använder jag Adblock Plus och visst skulle det kännas för jobbigt med hur sidan fungerar så förlänger jag helt enkelt inte medlemskapet. ;)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Ska man bli petnoga så skrivs alltför med två l. :)
Det vet förstås maggan, men foruminlägg kan man inte sitta och korrekturläsa på samma vis. Jag lyckas ideligen producera och i efterhand se en massa fel i mina egna foruminlägg. Inte sällan har dock inläggen hunnit låsas och felen kan därmed inte rättas...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Igår eftermiddag blev vi varse kritiken mot att det alltid stod info i medlemsprofilen huruvida man gått eller inte gått en kurs i Fotosidan Akademi. Vi har jobbat med den där plattformen och upplägget under nästan 18 månader och vi kände att det blev en riktigt bra grej som är något nytt och unikt inom fotokurser på webben. Inte bara att man tar till sig en kurs utan att det fanns en dubbelriktad kommunikation (inlämningsuppgifter som läraren rättar) så vi ville såklart att så många som möjligt skulle se denna spännande plattform. Vi hade reflekterat över och diskuterat att det var en "inverterad" information, dvs till skillnad från tex Galleri FS så syntes den oavsett om man gått kurs eller inte. Ordalydelsen ändrade vi ett par gånger men det kändes inte som det borde göra någon upprörd. Vi hade också tänkt på att man inte ville förväxla detta med akademiska universitetspoäng och försökte förtydliga det med "Fotosidan Akademipoäng".

Kritiken visade att det upprörde mer än vi trott och vi tog lite snabb diskussion igår eftermiddag/tidig kväll om vad vi borde justera. Vis av erfarenhet så brukar det inte bli bra att panikändra något utan vi pratade vidare på kvällen och var väl rätt överens om hur vi skulle justera men lät det bero över natten. Så nu på förmiddagen så har vi justerat om så det blir mer som de andra "medaljerna", dvs när man gått/går en kurs så syns detta. Det är väl en rimlig logik.

Hoppas ändringen känns bättre! Vi tycker själva att det blir bättre som vi justerar till! Det skall bara kul att gått en kurs, inte att man blir skriven på näsan. Eftertankens kranka blekhet. :)
 

erdeljan

Aktiv medlem
Jag tryckte bara för att jag var nyfiken. Kan jag gå ur eller måste jag skolka för att ni skall slänga ut mig? ;)
 

Khalad

Aktiv medlem
Kritiken visade att det upprörde mer än vi trott och vi tog lite snabb diskussion igår eftermiddag/tidig kväll om vad vi borde justera. Vis av erfarenhet så brukar det inte bli bra att panikändra något utan vi pratade vidare på kvällen och var väl rätt överens om hur vi skulle justera men lät det bero över natten. Så nu på förmiddagen så har vi justerat om så det blir mer som de andra "medaljerna", dvs när man gått/går en kurs så syns detta. Det är väl en rimlig logik.

Hoppas ändringen känns bättre! Vi tycker själva att det blir bättre som vi justerar till! Det skall bara kul att gått en kurs, inte att man blir skriven på näsan. Eftertankens kranka blekhet. :)
Hej David, uppskattar att ni tog kritiken på allvar! Att det syns att man gått en kurs i er regi är rimligt - att inte andra kurser syns är naturligt, det kan var och en själva berätta om om man så vill. Det blir helt i analogi med FS Galleri och FS Masters. Hälsningar/ Björn T
 

iSolen.se

Guest
Igår eftermiddag blev vi varse kritiken mot att det alltid stod info i medlemsprofilen huruvida man gått eller inte gått en kurs i Fotosidan Akademi. Vi har jobbat med den där plattformen och upplägget under nästan 18 månader och vi kände att det blev en riktigt bra grej som är något nytt och unikt inom fotokurser på webben. Inte bara att man tar till sig en kurs utan att det fanns en dubbelriktad kommunikation (inlämningsuppgifter som läraren rättar) så vi ville såklart att så många som möjligt skulle se denna spännande plattform. Vi hade reflekterat över och diskuterat att det var en "inverterad" information, dvs till skillnad från tex Galleri FS så syntes den oavsett om man gått kurs eller inte. Ordalydelsen ändrade vi ett par gånger men det kändes inte som det borde göra någon upprörd. Vi hade också tänkt på att man inte ville förväxla detta med akademiska universitetspoäng och försökte förtydliga det med "Fotosidan Akademipoäng".

Kritiken visade att det upprörde mer än vi trott och vi tog lite snabb diskussion igår eftermiddag/tidig kväll om vad vi borde justera. Vis av erfarenhet så brukar det inte bli bra att panikändra något utan vi pratade vidare på kvällen och var väl rätt överens om hur vi skulle justera men lät det bero över natten. Så nu på förmiddagen så har vi justerat om så det blir mer som de andra "medaljerna", dvs när man gått/går en kurs så syns detta. Det är väl en rimlig logik.

Hoppas ändringen känns bättre! Vi tycker själva att det blir bättre som vi justerar till! Det skall bara kul att gått en kurs, inte att man blir skriven på näsan. Eftertankens kranka blekhet. :)
Stort tack för att ni lyssnar. Skulle dock vilja att ni funderar rejält på namnet. Det blir ingen högre utbildning bara för att man använder namnet "akademi". Det finns ingen anknytning till vare sig högskola eller universitet och ger inga poäng.

/akademiker
 

jeduven

Aktiv medlem
Nu är det ju så att poäng, högskola, universitet, eller något annat "högt", inte säger något om en persons verkliga kunskap. Namnet "Fotosidans Akademi" är därför lika obetydligt klockrent som alla andra "akademipoängleverantörers".
 

iSolen.se

Guest
Nu är det ju så att poäng, högskola, universitet, eller något annat "högt", inte säger något om en persons verkliga kunskap. Namnet "Fotosidans Akademi" är därför lika obetydligt klockrent som alla andra "akademipoäng".
Jag har inte pratat om folks förmåga att tillgodogöra sig utbildning(en).

Akademi betyder högre utbildning och det är det inte fråga om.
 
ANNONS