Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handskar

Produkter
(logga in för att koppla)

poncar

Aktiv medlem
Har ni tips på varma och (framför allt) smidiga handskar lämpliga att fotografera i?
När det är riktigt kallt tar jag på mig mina "jägarvantar" som är liksom tumvantar med fingervantar inuti -dessutom med ett hål för pekfingret (avtryckarfingret). Man kan alltså trä av den övre "tumvantehalvan" av vanten och då blir det en fingervante. "Tumvantedelen" fästes då med ett kardborreband på handens översida. Ja, jag vet -det här låter ju kryptiskt...men gå in och fråga på en jakt- eller friluftsaffär så vet dom nog vad som avses :). De här vantarna har varit min räddning många kalla fotomorgnar och vinterdagar!
Med vänlig hälsning Pontus
 

Jonte_rm

Aktiv medlem
Varma under vilka förhållanden ?

Är det minusgrader så har jag en smidig linerhandske och sen lovikkavantar utanpå. Vantarna tas av vid fotograferande sen snabbt på igen. Smidigt och varmt ! Eventuellt kan man ha en skalvante utanför också om det är risk för att man sätter händerna i en snödriva.

Är det plusgrader och råkallt i form av regn/blåst har jag på mig mina vattentäta cykelhandskar från Hestra. Smidiga, vattentäta och tillräckligt varma i plusgrader. Skulle det bli för kallt kan man även här ha med sig ett par lovikkavantar att trä över. De tar inte stor plats i ryggsäcken eller fickorna.

Mvh / Johannes
 

Violate

Medlem
Tack Pontus, ska undersökas!

Johannes: befogad fråga, jag hade minusgrader i tanken men glad över ditt förslag till ruggiga plusgrader också. Tack!
 
ANNONS