Annons

Intressegrupperna dör ut!

Produkter
(logga in för att koppla)

.Z.

Aktiv medlem
Hallå.

Jag har märkt hur intressegruppen som jag frekvent besöker blir allt ointressantare. Om jag lägger in en tråd i D7-gruppen så får jag mycket sällan svar, om jag däremot lägger in samma fråga i digital så blir det mycket mer fart.

Detta måste bero på att intressegruppsinläggen inte visas i senaste foruminlägg, dom har helt enkelt en tendens att försvinna. Jag använder alltid "lista senast inlagda", där syns dom. Verkar dock inte vara så många som använder den funktionen.

Istället för att folk skippar intressegrupperna & lägger in tråden nån annanstans så måste det väl vara bättre att låta dessa synas i senaste foruminlägg. Titta bara på Nikonforumet, används hur lite som helst! Nikonfrågor finns däremot hur många som helst på andra ställen, tror att många inte vet om att intressegrupperna finns.

Varför en intressegrupp för Nikon inte används mer måste ju bero på att folk inte vet om den? Om så är fallet så har jag ingen annan förklaring än att det beror på att den inte visas i senaste foruminlägg.

Intressegrupperna är suveräna pga att man där har mycket lättare att hitta info om märket/modellen man är intresserad av.

jag tycker att intressegruppinläggen bör visas i senaste foruminlägg, vad tycker ni?

Mvh/Larsa

Redigerat tillägg: En till orsak att dom försvinner kan vara att intressegrupperna ligger längst ned på huvudsidan för forum. När man väljer vilket forum man ska ställa ex. sin Nikonfråga i så kommer man inte så långt ned, man väljer klassisk eller digital.

Flytta upp Intressegrupper under utrustning & teknik.

Larsa
 
Senast ändrad:

Kodiak

Aktiv medlem
Kanske kan det vara idé för forumvärdarna att vara "hårdare" och flytta inlägg till "rätt" forum för att få tex Nikonforumet mer aktivt. Med tiden kommer inläggen att hamna rätt. Men vi medlemmar måste nog lära oss.

Håller med om att det är bra om alla frågor kring ett märke är samlat på ett ställe.

Ta tex alla (nästan) diskussioner kring Canon 10D, de ligger ju i digitala forumet istf Canonforumet.

Tyvärr blir det så att de allmänna diskussionerna har en tendens att försvinna i mängden när det blir för mycket märkesdiskussioner.

Ska märkesforumen döpas om till:
- Minolta
- Canon
- Nikon
- Olympus
- Flera??
Så blir inte Canonforumet endast om digitala tex...

Bara några tankar...

/Svante
 

janc

Aktiv medlem
Instämmer. Bitivs översvämmas t.ex "Digitalt" av praktiska (hur fugerar...., hur gör jag för att...) diskussioner kring en viss kameramodell och då bör det enligt in mening flyttas.
 
ANNONS