Annons

förminska bild till 3*4 cm ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maria Högberg

Aktiv medlem
förminska bild till 3*4 cm ?
Hej Någon som vet hur man förminskar en bild till 3*4 cm
jag har photoshop 7.0 och paint shop pro 7
Eller om du vill hjälpa mig?

Tack på förhand
 

catweazle

Aktiv medlem
Bildstorlek

Öppna bilden i Fotoshop välj Image / Bild --> Size / Storlek,

Välj storlek i cm rutan, Skriv in bredd 3 cm, bocka i behåll proportioner (storleksförhållande mellan bredd och höjd)
 

Maria Högberg

Aktiv medlem
jag kan inte klicka i bibehåll proportioner den rutan blir liksom oklickbar, sen finns det ju en ruta under den där det står ändra bildupplösning Bi-kubisk Bi-linjär Närmaste granne ?? vad ska det stå på där?

Jag vill ju fortfarande ha kvar skärpan i bilden fast den ska vara liten.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Ändra

jag kan inte klicka i bibehåll proportioner den rutan blir liksom oklickbar, sen finns det ju en ruta under den där det står ändra bildupplösning Bi-kubisk Bi-linjär Närmaste granne ?? vad ska det stå på där?

Jag vill ju fortfarande ha kvar skärpan i bilden fast den ska vara liten.
Klicka i ändra bild upplösninng. Ska du ha bilden för tryck eller utskríft ändra sedan ppi till 300 0ch storlek till 3 cm eller vad du vill ha. Därefter kollar du på bilderna i 50 % och skärper bilderna så de ser bra ut med oskarp mask (om du ska skicka bilderna för publicering) Ska du skriva ut bilderna själv så får du prova dig fram till vad som blir bäst.

Har bilden inte de rätta proportionerna från början så får du beskära först med beskräningsverktyget inställt på 3x4 cm.
 

erro.se

Aktiv medlem
Jag svarade just i din andra tråd. Ett tips är att det brukar räcka med att skriva sin fråga på ett ställe...
 
ANNONS