Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det någon som vill vara med och dela på filminköp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Speedy

Aktiv medlem
Såg en annons på Blocket.se där en snubbe vill bli av med 10 st 20pack Reala 135 för totalt 1600:- + frakt. 8:-/rullen således. Någon som vill vara med och dela? 160:- för ett propack låter väl okej?

Länk
 

Speedy

Aktiv medlem
Jag har mailat snubben nu. Tänkte att man kunde dela upp dem i ett presspack/person. dvs. minst 20 rullar.
 

mange78

Aktiv medlem
Låter ok, ett 20-pack kan jag ta. Kom igen nu, 10 pers lär det väl finnas som fortfarande fotar med film ;-)...
 

mange78

Aktiv medlem
hasseper skrev:
Det låter intressant. Jag har visserligen aldrig använt Reala,hur är den egentligen?

\h
Den är bra, inte den film jag egentligen använder, men den har riktigt fint korn och relativt naturlig färgmättnad. Skarp som tusan är den också. Dock tycker jag den tjänar på att underexponeras en aning, då den får en grymt härlig färgskala. Jag brukar köra den på 125 ISO.

Häng på, det blir riktigt billigt!
 

Speedy

Aktiv medlem
Har inte fått något svar från killen än, men vi kan väl göra en lista på de som intresserade så det inte någon blir utan film.

Dealen är alltså följande: Fuji Reala 135, presspack (20-pack) för 160:- + frakt till mig från säljaren + ev. frakt ifall ni inte kan komma och plocka upp den hemma hos mig i Akalla eller på Universitetet (sthlm)

OBS! Filmen hade kort datum och går ut 200607. Egentligen inget problem om man frysförvarar den.

Tobias Loré 1st
Magnus Gustafsson 1st
Bengt Björkbom 1st
 

millimeter

Aktiv medlem
Speedy skrev:
Har inte fått något svar från killen än, men vi kan väl göra en lista på de som intresserade så det inte någon blir utan film.

Dealen är alltså följande: Fuji Reala 135, presspack (20-pack) för 160:- + frakt till mig från säljaren + ev. frakt ifall ni inte kan komma och plocka upp den hemma hos mig i Akalla eller på Universitetet (sthlm)

OBS! Filmen hade kort datum och går ut 200607. Egentligen inget problem om man frysförvarar den.

Tobias Loré 1st
Magnus Gustafsson 1st
Bengt Björkbom 1st
Henrik Sandström 1st

(Jag la till mig själv i listan ovanför..)
 

Speedy

Aktiv medlem
Min tanke var att jag får hit rullarna, skickar ut till de som har anmält sig och betalat. Och ja.. sen var det väl klart anatr jag.
 

musslan

Aktiv medlem
Jag vill också vara med! har skrivit in mig själv i listan nedanför.


Har inte fått något svar från killen än, men vi kan väl göra en lista på de som intresserade så det inte någon blir utan film.

Dealen är alltså följande: Fuji Reala 135, presspack (20-pack) för 160:- + frakt till mig från säljaren + ev. frakt ifall ni inte kan komma och plocka upp den hemma hos mig i Akalla eller på Universitetet (sthlm)

OBS! Filmen hade kort datum och går ut 200607. Egentligen inget problem om man frysförvarar den.

Tobias Loré 1st
Magnus Gustafsson 1st
Bengt Björkbom 1st
Henrik Sandström 1st
Marie Jarleskog 1st
 

mange78

Aktiv medlem
Lyckades ragga med mig en till medlem, Henrik Nettelmark, skrev dit honom också!


FILM) (musslan skrev:
Jag vill också vara med! har skrivit in mig själv i listan nedanför.


Har inte fått något svar från killen än, men vi kan väl göra en lista på de som intresserade så det inte någon blir utan film.

Dealen är alltså följande: Fuji Reala 135, presspack (20-pack) för 160:- + frakt till mig från säljaren + ev. frakt ifall ni inte kan komma och plocka upp den hemma hos mig i Akalla eller på Universitetet (sthlm)

OBS! Filmen hade kort datum och går ut 200607. Egentligen inget problem om man frysförvarar den.
Tobias Loré 1st
Magnus Gustafsson 1st
Bengt Björkbom 1st
Henrik Sandström 1st
Marie Jarleskog 1st
Henrik Nettelmark 1st
 

Speedy

Aktiv medlem
Nu har jag pratat med säljaren och följande kommer det att kosta för mig: 1600:- + 185:- i frakt + 50 i postförskott vilket blir 1835:-.

Delar man det på 10 blir det 183,50:-/person och 20-pack. Alltså.. Kostnaden för er som vill ha rullar är 183,50:- + ev. frakt från mig ifall ni inte kan komma och hämta. Jag tjänar alltså inget på den här dealen utan agerar bara mellanhand.

Rullarna kommer till mig om på onsdag förhoppningsvis och skickas ut så fort jag får tid. (onsdag eller torsdag)
 

hasseper

Aktiv medlem
Fyller på i listan:

Tobias Loré 1st
Magnus Gustafsson 1st
Bengt Björkbom 1st
Henrik Sandström 1st
Marie Jarleskog 1st
Henrik Nettelmark 1st
Hans Persson 1st
 

J_Plupp

Aktiv medlem
Har aldrig fotat med Reala, men det verkar vara ett bra pris. Jag är med.

Tobias Loré 1st
Magnus Gustafsson 1st
Bengt Björkbom 1st
Henrik Sandström 1st
Marie Jarleskog 1st
Henrik Nettelmark 1st
Hans Persson 1st
Johan Malmström 1st
 
ANNONS