Annons

Förlåt

Produkter
(logga in för att koppla)

Kenten

Aktiv medlem
vad vill du säga med bilden?

Istället för att fråga vad man vill säga med bilden kan man ge några tips på hur man borde gjort istället. Det syns ofta om fotografen är en gröngöling och då funkar tips bättre. Vi är här för att lära oss. Att fråga vad man vill säga med bilden är lika med en akademisk variant av en rejäl fotkulesågning. Det är ingen som frågar etablerade fotografer vad de vill säga med sina foton(inte här iaf).
 

harryett

Aktiv medlem
Re: vad vill du säga med bilden?

Kenten skrev:
Istället för att fråga vad man vill säga med bilden kan man ge några tips på hur man borde gjort istället. Det syns ofta om fotografen är en gröngöling och då funkar tips bättre. Vi är här för att lära oss.
halvt rätt.

trådskaparen undrar bara vad vi tycker om bilden.. han är inte här för att få fotokurser.

Du kanske inte läste föregångaren till den här tråden men Johnny vill tydligen bara visa upp sina bilder (som han själv älskar) och undrar om nån annan tycker likadant.

I föregångaren till den här tråden fick han några tips.. dock verkade han ta dom som personligt påhopp
 

.Z.

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Förlåt

Leifer skrev:
Den där typen av kommentarer får vilket forum som helst att ruttna. Har du inget mer än oförskämdheter att komma med tycker jag att du ska hålla truten!
Vet inte om jag missuppfattat nåt & tror att jag inte är den som är känd för att vara oförskämd.

Bilden är dålig.

Vad ber han om ursäkt för?

Vad har jag missat?

//Larsa

EDIT: Ser nu att jag nog missuppfattar det hela. Ska gå in & ge konstruktiv kritik på bilden i fråga & ber så mycket om ursäkt om jag var elak i mitt tidigare inlägg.
 

Kenten

Aktiv medlem
Jo, jag såg det och vad det gäller kan jag bara tala för mig själv. Jag köpte kamera för 2 år sedan och fotade av bara den. Jag hörde nån nämna tredjedelsregeln men tyckte det var bara skit; självklart vill man ha objektet mitt i... Vissa av mina bilder då blev bra. Första gången jag lade ut en bild fick jag noll respons. det tryckte ner mig rejält. Nu förtiden tänker jag på dessa regler och de låser mig en hel del. Jag vet att reglerna funkar (jag har gått kurs hos Janne Gustafsson och fått bevis) men för att kunna fota kreativt bör man veta när och hur man tänjer på dessa regler också. Och det kommer inifrån. Det jag ville säga om "vad vill du säga med bilden" var bara att det tog rätt bra.
 

harryett

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Förlåt

.Z. skrev:
Vet inte om jag missuppfattat nåt & tror att jag inte är den som är känd för att vara oförskämd.

Bilden är dålig.

Vad ber han om ursäkt för?

Vad har jag missat?

//Larsa
hehe du är nog en av dom som missade den andra tråden.. iof fattar jag inte vad han ber om ursäkt för heller.

:-/
 

Kenten

Aktiv medlem
till Larsa

Han tog åt sig BT av kommentarerna han fick för sin bild han la ut. Som jag har fattat var det hans första bild han la ut här.
 

.Z.

Aktiv medlem
Tack för förklaringarna. & Johnny, förlåt om jag var elak. Missförstod det hela...

//Larsa
 
Senast ändrad:

Jonmpa

Aktiv medlem
Jag skrev ju att detta forum endast verkar bestå av nedrans klagokäringar och fy fasen vad jag är less på såna, det var ju att till på orden, det var ju trots allt mest konstruktiv kritik och jag skriver såna elakheter till dom andra som skrev om bilderna på "Gåshagabilderna", därför bad jag om ursäkt för jag överreagerade ju utan tvekan. Mvh Johnny Nilsson
 

Jonmpa

Aktiv medlem
Men, du var väl aldrig elak mot mig, det var väl Leif du blev arg på som jag förstod det hela, hur som helst är ursäkten 100% godtagen.
Mvh Johnny Nilsson
 

Tomasz

Aktiv medlem
Re: vad vill du säga med bilden?

Kenten skrev:
Istället för att fråga vad man vill säga med bilden kan man ge några tips på hur man borde gjort istället. Det syns ofta om fotografen är en gröngöling och då funkar tips bättre. Vi är här för att lära oss. Att fråga vad man vill säga med bilden är lika med en akademisk variant av en rejäl fotkulesågning. Det är ingen som frågar etablerade fotografer vad de vill säga med sina foton(inte här iaf).
OK, då tycker jag att alla, inte bara Johnny, borde ha mer nakna tjejer på sina bilder. Jag får väl fortsätta fråga makrofotograferna vad de vill säga med sina bilder...
 

.Z.

Aktiv medlem
Jonmpa skrev:
Men, du var väl aldrig elak mot mig, det var väl Leif du blev arg på som jag förstod det hela, hur som helst är ursäkten 100% godtagen.
Mvh Johnny Nilsson
Jag är inte arg på nån & hoppas att ingen är arg på mig, förstår Leifs reaktion men hoppas nu att allt är utrett.

//Larsa
 

Jonmpa

Aktiv medlem
jag är intresserad av att fota nakna kvinnor och jagh känner inga heller och om jag fotade nakna damer skulle jag inte lägga ut såna oanständigheter, tyvärr får man väl säga då. Mvh Johnny Nilsson
 

Leifer

Avslutat medlemskap
.Z. skrev:
Jag är inte arg på nån & hoppas att ingen är arg på mig, förstår Leifs reaktion men hoppas nu att allt är utrett.

//Larsa
Ibland blir det rätt, ibland blir det fel. Jag förstår nu att det fanns en bakgrund jag inte kände till, jag ber om ursäkt för min reaktion Larsa.

Och som sagt, vi vann ju! :)
 

.Z.

Aktiv medlem
Kikade in på din hemsida Johnny & måste säga att du dokumenterar på ett sätt som jag aldrig gjort, mycket möjligt att dina bilder rönes ett visst intresse om några år när dessa båtar är ett minne blott.

Några råd bara. Försök att variera mer, lite för många bilder i samma vinklar så försök att variera dig mer. Försök att få horisonten rak, om du inte lyckas i kameran (vilket man inte alltid gör) så kan du fixa det i ditt bildbehandlingsprogram. Sen så är dina vita båtar inte helt lätt att exponera, läs & lär.

Kolla in bilder här på FS samt läs det som finns att läsa om teknik m.m., finns mycket att lära här.

Lycka till!
//Larsa
 

.Z.

Aktiv medlem
Leifer skrev:
Ibland blir det rätt, ibland blir det fel. Jag förstår nu att det fanns en bakgrund jag inte kände till, jag ber om ursäkt för min reaktion Larsa.

Och som sagt, vi vann ju! :)
Nu ska vi bara kramas allihopa!!!
 

StefanM

Aktiv medlem
Re: Re: vad vill du säga med bilden?

Tomasz skrev:
OK, då tycker jag att alla, inte bara Johnny, borde ha mer nakna tjejer på sina bilder. Jag får väl fortsätta fråga makrofotograferna vad de vill säga med sina bilder...
Hahaha!! Håller med 100% Mer nakna tjejer åt folket!!

...Nu kommer vi få på skallen av alla feminister Tomas!:D
 
ANNONS